Hlavní navigace

Mají internetové katalogy stále své místo a smysl? Prozradí čísla

 Autor: www.sxc.hu
Redakce 6. 5. 2013

Které české internetové katalogy jsou úspěšné a efektivní pro online marketing? Jsou internetové katalogy coby zdroj návštěv stále významné?

Zápisy ve firemních katalozích jsou klasické zpětné odkazy. Svůj nepřímý vliv na pozice ve vyhledávačích stále mají odkazy ze známých katalogů s vysokou návštěvností. Je ale dobré vědět, do kterých katalogů má smysl investovat čas a peníze.

Význam internetových katalogů jako zdrojů návštěv pro firemní komerční webové stránky rychle klesá, přesto se podle oslovených odborníků v určitých případech vyplatí. Prvenství v přivádění návštěvníků patří katalogu Firmy.cz, který nejen přivádí nejvíce návštěvníků v absolutních číslech, ale také nabízí největší potenciál konverze. Vyplývá to ze zjištění společnosti Effectix.com.


Autor: http://www.effectix.com/cz/

Nejvíce návštěvníků přivádí katalog Firmy.cz

Především dobře optimalizovaný zápis firmy v nejdůležitějším českém katalogu Firmy.cz je vyhledávači brán jako velmi silný zpětný odkaz. Mnoho firem nevyužívá plně možnosti, kdy například popisky neobsahují klíčová slova a jsou zbytečně stručné. I zde platí, stejně jako v linkbuildingu obecně, že čím více návštěvnosti zápis v katalogu webu zajišťuje, tím kvalitnější zpětný odkaz to je, upozorňuje David Bauckmann, jednatel společnosti Effectix.com.

Například v prvních dvou měsících tohoto roku přivedly Firmy.cz na sledované firemní stránky skoro tři čtvrtiny návštěv ze všech sledovaných internetových katalogů, přesně to bylo 491 000. Na druhém místě je se značným odstupem Najisto.centrum.cz. Tento katalog vykázal 71 000 návštěv.

Zajímavé je i chování návštěvníků, kteří z katalogů přicházejí. Nejdelší průměrnou délku návštěvy má další katalog Seznamu, odkazy.seznam.cz a firmy.cz jsou na druhém místě s poměrně velkým odstupem. Stejný katalog vítězí i v průměrném počtu zhlédnutých stránek, konkrétně je to hodnota 8,7. Firmy.cz jsou také na druhém místě se 7,8 subjekty. Oba dva katalogy se tak drží nad průměrem 7,2.

Z ostatních katalogů vynikají Zlatestranky.cz nejnižší mírou okamžitého opuštění 26 % a nejvyšší mírou procenta nových návštěv 73 %. Firmy.cz se ale v míře okamžitého opuštění příliš neliší 27 % a nových návštěvníků přivádějí 53 %. Nejvíce návštěvníků opouštějících okamžitě vstupní stránku přichází z Hyperinzerce.cz, je jich 67 %.

Neinvestujte zbytečně

Pomůže nebo uškodí firmám investovat do malých, prakticky neznámých, katalogů? Naše zkušenost je taková, že podobné techniky se řada firem pokouší využívat, ale nemají žádný pozitivní efekt, jde hlavně o neefektivně vynaložené prostředky, vysvětluje Martin Vinš, vedoucí SEO konzultantů Effectix.cz, a dodává: Nelze jednoznačně říci, že by něco takového bylo nebezpečné, ale může dojít k penalizaci takového katalogu a následnému vlivu i na odkazy v něm uvedené.

Smysl investovat do zápisu do většího množství katalogů má jen tehdy, pokud náklady s tím spojené nebudou neúměrné výsledku. Důležité je také zvážit, jestli jde pouze o realizaci zpětného odkazu, nebo zda firma chce, aby z katalogu skutečně přicházeli návštěvníci.

Našli jste v článku chybu?

10. 5. 2013 16:05

Ludmila Zlatníková (neregistrovaný)

Pokud malý katalog přináší webu návštěvy, jak píšete, pak je to dobře, plní správný účel. Avšak to nemění nic na skutečnosti, kterou jsme v článku zmínili, a to, že hromadné registrace do NEZNÁMÝCH katalogů jsou nesmyslné a mohou mít negativní vliv i na Váš web v případě penalizace neprověřeného katalogu. V článku byla použita statistická data z 2.000 firemních webů bez jakéhokoli zohlednění informací, které zveřejňují samotné katalogy. Děkujeme Vám za ohlas, jsme rádi, že slyšíme pozitivní refe…

6. 5. 2013 10:48

mybn (neregistrovaný)

Zaplaceny PR clanek ... ktery vyzdvihuje akorat nejvetsi hrace? Mam zkusenosti, ze i z mensich katalogu chodi navstevnici, kteri si objednavaji sluzby ci vyrobky. Clanek strasne kastuje bud nejvetsi hrace nebot ostatni jsou vlastne podvodnici a budete penalizovani.

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka