Mají internetové katalogy stále své místo a smysl? Prozradí čísla

Které české internetové katalogy jsou úspěšné a efektivní pro online marketing? Jsou internetové katalogy coby zdroj návštěv stále významné?

Zápisy ve firemních katalozích jsou klasické zpětné odkazy. Svůj nepřímý vliv na pozice ve vyhledávačích stále mají odkazy ze známých katalogů s vysokou návštěvností. Je ale dobré vědět, do kterých katalogů má smysl investovat čas a peníze.

Význam internetových katalogů jako zdrojů návštěv pro firemní komerční webové stránky rychle klesá, přesto se podle oslovených odborníků v určitých případech vyplatí. Prvenství v přivádění návštěvníků patří katalogu Firmy.cz, který nejen přivádí nejvíce návštěvníků v absolutních číslech, ale také nabízí největší potenciál konverze. Vyplývá to ze zjištění společnosti Effectix.com.


Autor: http://www.effectix.com/cz/

Nejvíce návštěvníků přivádí katalog Firmy.cz

Především dobře optimalizovaný zápis firmy v nejdůležitějším českém katalogu Firmy.cz je vyhledávači brán jako velmi silný zpětný odkaz. Mnoho firem nevyužívá plně možnosti, kdy například popisky neobsahují klíčová slova a jsou zbytečně stručné. I zde platí, stejně jako v linkbuildingu obecně, že čím více návštěvnosti zápis v katalogu webu zajišťuje, tím kvalitnější zpětný odkaz to je, upozorňuje David Bauckmann, jednatel společnosti Effectix.com.

Například v prvních dvou měsících tohoto roku přivedly Firmy.cz na sledované firemní stránky skoro tři čtvrtiny návštěv ze všech sledovaných internetových katalogů, přesně to bylo 491 000. Na druhém místě je se značným odstupem Najisto.centrum.cz. Tento katalog vykázal 71 000 návštěv.

Zajímavé je i chování návštěvníků, kteří z katalogů přicházejí. Nejdelší průměrnou délku návštěvy má další katalog Seznamu, odkazy.seznam.cz a firmy.cz jsou na druhém místě s poměrně velkým odstupem. Stejný katalog vítězí i v průměrném počtu zhlédnutých stránek, konkrétně je to hodnota 8,7. Firmy.cz jsou také na druhém místě se 7,8 subjekty. Oba dva katalogy se tak drží nad průměrem 7,2.

Z ostatních katalogů vynikají Zlatestranky.cz nejnižší mírou okamžitého opuštění 26 % a nejvyšší mírou procenta nových návštěv 73 %. Firmy.cz se ale v míře okamžitého opuštění příliš neliší 27 % a nových návštěvníků přivádějí 53 %. Nejvíce návštěvníků opouštějících okamžitě vstupní stránku přichází z Hyperinzerce.cz, je jich 67 %.

widgety

Neinvestujte zbytečně

Pomůže nebo uškodí firmám investovat do malých, prakticky neznámých, katalogů? Naše zkušenost je taková, že podobné techniky se řada firem pokouší využívat, ale nemají žádný pozitivní efekt, jde hlavně o neefektivně vynaložené prostředky, vysvětluje Martin Vinš, vedoucí SEO konzultantů Effectix.cz, a dodává: Nelze jednoznačně říci, že by něco takového bylo nebezpečné, ale může dojít k penalizaci takového katalogu a následnému vlivu i na odkazy v něm uvedené.

Smysl investovat do zápisu do většího množství katalogů má jen tehdy, pokud náklady s tím spojené nebudou neúměrné výsledku. Důležité je také zvážit, jestli jde pouze o realizaci zpětného odkazu, nebo zda firma chce, aby z katalogu skutečně přicházeli návštěvníci.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 5. 2013 16:05

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení s Danem Dočekalem »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+