Máme srovnání firem, které e-shopům nabízí výdejní místa pro osobní odběry

Na trhu aktuálně funguje pouze několik firem, které poskytují e-shopům výdejní místa pro osobní odběry. Čtěte, co která firma obchodníkům nabízí a za kolik.

Čeští zákazníci upřednostňují čím dál více při nákupech v e-shopu osobní odběr. U velkých online obchodů volí tento způsob přes polovinu nakupujících. Pokud provozujete e-shop, osobní odběr byste rozhodně měli nabízet. Samozřejmě zdaleka ne každý obchodník si může dovolit ve svých prostorech osobní odběr poskytovat nebo si kvůli tomu nějakou provozovnu či stánek pronajímat. Alternativu pro tyto podnikatele tvoří firmy, které nabízí síť výdejních míst pro e-shopy. Výdejní místa nabízí Uloženka.cz/Heurekapoint, Zásilkovna.cz, Zásilkomat.cz, PPL Partner či Žabkapoint. Přinášíme jejich nabídku.

Čtěte více: Král je mrtev, ať žije král. Osobní odběr nahrazuje dobírku

Nabídky jednotlivých výdejních míst

Jednotlivá výdejní místa se liší cenou, počtem a kvalitou poboček, jejich otevírací dobou a také doplňkovými službami. Co mají všechny firmy společné, je to, že zákazníky informují SMS a e-mailem o připravení zásilky k vyzvednutí.

Uloženka

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Nejvíce e-shopů, konkrétně 2877, využívá výdejních míst Uloženka.cz/Heurekapoint. Uloženka má oproti svým konkurentům sice pouze 9 poboček, všechny však na druhou stranu vlastní a mateřská společnost tak zajišťuje kompletní logistické a skladovací služby. Výdejní místa mají otevřeno každý všední den minimálně do 19 hodin a některé pobočky fungují i v sobotu. Za zásilku si Uloženka účtuje 33 Kč a v případě dobírky si zákazník připlatí dalších 16 Kč. Balík zůstává na pobočce 7 dní, e-shop si však může domluvit prodloužení termínu. Všechny zásilky jsou na pobočkách připraveny následující pracovní den  po celé ČR a SK na osobní odběr pro koncové zákazníky, upřesnil serveru Podnikatel.cz Karel Pěnka, obchodní ředitel společnosti Uloženka.

Zásilkovna

Další hojně využívanou službou je Zásilkovna.cz, která měsíčně rovněž vydá 30 tisíc zásilek. Celkově má Zásilkovna 55 výdejních míst. Tři z nich provozuje sama Zásilkovna a zbytek smluvní partneři, ve většině případů provozovatelé vlastních obchodů. Otevírací dobu si tak volí každá pobočka sama, zpravidla ale mají otevřeno každý všední den do 17 nebo 18 hodin. Základní cenu za dopravu zásilky a výdej na výdejním místě činí u Zásilkovny 42,35 Kč (při podání na podacích místech „Praha 9 Ocelářská, Brno u OC Vaňkovka“), respektive 54,45 Kč (při podání na ostatních pobočkách) a 12,10 Kč se připlácí za dobírku. Zásilkovna zároveň poskytuje slevu 12,10 Kč, jakmile je zásilka vydána na výdejním místě, kde je i podána. Za určitých podmínek je možné internetovým obchodům s větším měsíčním podáním poskytnout ještě dále zajímavou množstevní slevu, připustila Simona Kijonková, jednatelka firmy Zásilkovna.cz.

Volitelnou službou pro e-shopy je tzv. Reklamační asistent, díky kterému umožňuje Zásilkovna na výdejních místech i přijímání reklamací. Cena služby činí 25 Kč. Koncoví zákazníci i e-shopy mohou dále prodloužit termín výdeje zásilky na výdejním místě zdarma online ze 7 až na 21 dní. Zajímavé může být, že e-shop si svoji síť výdejních míst a s tím související služby tvoří v systému Zásilkovny zcela na míru svým potřebám. E-shop, který má své vlastní výdejní místo (např. v Brně), si také v systému Zásilkovny může síť výdejních míst libovolně navolit, tj. například zakázat zobrazení všech pěti dalších výdejních míst v Brně v košíku svého e-shopu a tím upřednostnit svoji vlastní prodejnu, doplnila Kijonková.

Nahradí balíkomaty výdejní místa?

Další možnost osobního odběru, která se ale teprve nachází v plenkách, tvoří využití automaticky odběrných míst. Aktuálně funguje zatím projekt Tomáše Čupra Kouzelná Almara. V nejbližší době se mají spustit poštomaty polské firmy Integer.pl a do konce roku se chce se svými balíkomaty přidat i Česká pošta.

PPL Partner

Firma PPL aktuálně disponuje 47 výdejními místy, do konce roku by jich ale chtěla mít 150. Výdejní místa PPL nevlastní a vesměs se jedná o samostatné obchody, které se staly partnery PPL pro výdej zásilek. Aby mohl nějaký obchod sloužit jako výdejní místo PPL Partner, musí mít otevřeno jak dopoledne, tak odpoledne. Aktuálně si zákazníci na místech PPL Partner vyzvednou okolo 10 tisíc zásilek měsíčně.

Služba PPL Partner, tedy osobní odběr na výdejním místě, stojí stejně jako v případě klasického doručení domů. Cena přesahuje hranici sta korun a závisí na hmotnosti. Umístění a vyzvednutí na výdejním místě PPL si navíc zákazník může zvolit sám, nezávisle na nabídce e-shopu, pokud si objednal dopravu zásilky od PPL. Osobní odběr v jejím případě tak nemusí e-shop zvlášť sjednávat nebo nabízet. Zásilka zůstává na výdejním místě pět dní.

ŽabkaPoint

Výdejních míst ŽabkaPoint nyní funguje 23, a to pouze v Praze. Od května se ale síť ŽabkaPointů rozšíří o dalších 50 míst ve větších městech České republiky. Ve všech případech stávajících, i budoucích výdejních míst se jedná o prodejny Žabka. Všechny výdejní pobočky mají otevřeno od pondělí do pátku od 6 do 23 hodin. Měsíčně pak ŽabkaPointy odbaví řádově stovky zásilek.

Za jednu zásilku si firma účtuje 66 Kč a za dobírku dalších 18 Kč. Skladování je zdarma pouze po dobou dvou dní a poté si ŽabkaPointy účtují skladovací poplatek 10 Kč za den. Po 14-ti dnech bez vyzvednutí se zboží vrací zpět do e-shopu. Jak dodal pro server Podnikatel.cz Tomáš Jankůj, který ŽabkaPointy provozuje, do budoucna půjde zásilky platit navíc i kartou.

widgety

Zásilkomat

Nejnovějším přírůstkem do skupiny firem poskytujících výdejní místa se stal Zásilkomat.cz, který v současnosti nabízí 15 výdejních míst a 2 distribuční centra na konsolidaci zásilek. Zatímco distribuční centra vlastní sám provozovatel služby Zásilkomat.cz, výdejní místa provozují stejně jako u PPL Partner nebo Zásilkovny smluvní partneři. Měsíčně výdejními místy služby Zásilkomat.cz projde zhruba 6 tisíc zásilek. Otevírací doby výdejních míst jsou různé, minimálně ale mají vždy otevřeno alespoň 8 hodin denně a část dne i jeden den o víkendu. Zásilka standardně zůstává na výdejním místě 14 dní, lhůtu však lze po domluvě zdarma prodloužit.

Co se týče cen, tak ty se liší v závislosti na objednané službě. Pokud e-shop zvolí nejrychlejší přímý servis, kdy Zásilkomat dopraví balík z místa expedice (skladu e-shopu) přímo na výdejní místo, vyjde cena na 102,85 Kč (108,9 Kč u dobírky). V případě přímého servisu může zákazník zboží vyzvednou již druhý den po expedice. Když obchod zvolí Konsolidační servis, služba vyjde levněji, konkrétně na 36,30 Kč (42,35 Kč u dobírky), e-shop však musí zboží dopravit do jednoho ze dvou distribučních center. Zásilku pak zákazník může vyzvednout za 2 až 3 dny. Třetí možností je tzv. přímý servis s konsolidací, která se vyplatí při zaslání více zásilek na stejné místo. Opět se jedná o přímou dopravu z místa expedice na výdejní místo. Za samotný odvoz se platí fixně 78,65 Kč, k tomu se pak připočítává 24,20 Kč za každý balík (30,25 Kč u dobírky). Při odeslání pěti zásilek se dostanete na cenu 45,98 Kč za zásilku. 

Porovnání výdejních míst
Ceny Počet výdejních míst
Uloženka 33 Kč (49 Kč s dobírkou) 9 (všechny vlastní)
Zásilkovna 42,35 Kč (54,45 Kč s dobírkou) * 57 (z toho 3 vlastní)
PPL Partner od 114 Kč (od 153 Kč s dobírkou) 47 (z toho 0 vlastních)
ŽabkaPoint 66 Kč (84 Kč s dobírkou) 23 (všechny vlastní a pouze v Praze)
Zásilkomat 36,30 Kč (42,35 Kč s dobírkou)** 15 (z toho 0 vlastních)
* při podání na podacích místech Praha 9 Ocelářská a Brno u OC Vaňkovka, jinak cena 54,45 Kč (při podání na ostatních pobočkách)** při podání do jednoho ze dvou distribučních center
6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 4. 2013 15:45

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnocovat všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+