Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Máte e-shop? Věnujte se mu hlavně v pondělí a přizpůsobte ho tabletům

Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Michael Hovorka

Lidé v internetových obchodech nejvíce utrácejí v pondělí a stále více i přes tablety, i když je návštěvnost vyšší z mobilů. (INFOGRAFIKA)

Češi v e-shopech utrácejí stále více peněz. Letošní Vánoce mohou trhnout další rekordy. Pokud jste vlastníkem e-shopu, měli byste svoji pozornost zaměřit především na pondělí. V tento den totiž Češi tráví na stránkách e-shopů nejvíce času. Konkrétní hodina nákupů se však různí. Podle studie konzultační firmy ACOMWARE vyplývá, že čeští zákazníci nakupují nejvíce v pondělí mezi 10. až 12. hodinou. Výsledky odpovídají 585 000 transakcí, které jsme zkoumali, potvrdil Jan Penkala, výkonný ředitel společnosti.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Tablety jsou pro e-shopy důležitější než mobily. 

Jak zjistil server Podnikatel.cz, přesný čas nákupu se však e-shop od e-shopu různí. Například Mall.cz registruje největší nákupní horečku v pondělí mezi 21. a 22. hodinou. Druhá nejsilnější hodina je mezi 20. a 21. hodinou. Zmiňovaná hodina mezi 10. až 12. hodinou je v případě Mall.cz až čtvrtá nejsilnější, řekla serveru Podnikatel.cz mluvčí e-shopu Michaela Gregorová.

Dopolední i večerní čas má silný i Alza.cz. Ta navíc zmiňuje, že kromě pondělí tráví zákazníci čas u zeleného marťana i v úterý: Nejsilnějšími dny jsou u Alza.cz z hlediska uskutečněných nákupů pondělí i úterý. Vysvětlujeme si to tím, že spotřebitelé věnují volný čas o víkendu výběru zboží a v následujících dnech realizují nákup. Z pohledu denní doby roste návštěvnost před polednem a pak znova mezi 18. – 21. hodinou, vysvětlila Šárka Jakoubková, mluvčí Alza.cz. 

Zákazníci stále nejvíce nakupují přes počítače. Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 % tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil. Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, uvádí Penkala z ACOMWARE. Druhý nejvyšší nákup přes tablety potvrzuje i Michaela Gregorová. Ta přidává zajímavý fakt, že i když je návštěvnost z mobilních telefonů o 50 % vyšší než z tabletů, přesto lidé z tabletu utratí v internetovém obchodě 2× více peněz než z mobilů. Je proto nutné pamatovat na to, aby e-shop byl tabletům přizpůsoben.

FIN17_bilka

Statistiky tak potvrzují, že mobilní přístroje hrají v případě e-shopů stále důležitější roli. Zvyšuje se nejen nárůst tržeb skrze mobilní přístroje, ale i přístupy. Každým rokem se oba faktory zdvojnásobují. Přes mobilní zařízení (tablety a mobilní telefony) přišlo na naše stránky letos zhruba 14 % návštěvníků. Oproti stejnému období loňského roku je to více než dvojnásobný nárůst. Na obratu se nákupy z mobilních zařízení podílejí letos zhruba 7 %, i to je 2× více než tomu bylo loni, potvrdila Michaela Gregorová, mluvčí Mall.cz.

Na rostoucí trend u mobilních přístrojů přikyvuje i Alza.cz. Jak serveru Podnikatel.cz uvedla Šárka Jakoubková, čísla kolem mobilních přístrojů rostou každý měsíc o desetiny procent, a navíc přidává poměrně zajímavý odhad: Očekáváme, že již v horizontu několika příštích let bude podíl nákupů z mobilních zařízení na jejich celkovém počtu tvořit až čtvrtinu. Mobilní přístroje v současné době generují Alza.cz deset procent objednávek.


Autor: ACOMWARE, podle licence: Rights Managed
Našli jste v článku chybu?
20. 11. 2014 2:00
lp (neregistrovaný)

Zajímavá čísla a skvělá ukázka, jak se dá manipulovat s výsledky. Závěr ohledně tabletů je naprosto nelogický. (Zákazníků s mobilem, kteří nenakoupili je zřejmě i absolutně víc, než zákazníků s tabletem.)

20. 11. 2014 9:26
Majka G. (neregistrovaný)

Jak můžete takto generalizovat publikum? V analýze vůbec není brán ohled na CS. Toto možná platí pro obrovské e-shopy typu mall.cz apod., ale většina e-shopů má jasně specifikovanou cílovku a z vlastní zkušenosti mám ověřeno, že den i hodina nákupu se podstatně liší právě podle CS...