Hlavní navigace

Máte e-shop? Věnujte se mu hlavně v pondělí a přizpůsobte ho tabletům

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Michael Hovorka

Lidé v internetových obchodech nejvíce utrácejí v pondělí a stále více i přes tablety, i když je návštěvnost vyšší z mobilů. (INFOGRAFIKA)

Češi v e-shopech utrácejí stále více peněz. Letošní Vánoce mohou trhnout další rekordy. Pokud jste vlastníkem e-shopu, měli byste svoji pozornost zaměřit především na pondělí. V tento den totiž Češi tráví na stránkách e-shopů nejvíce času. Konkrétní hodina nákupů se však různí. Podle studie konzultační firmy ACOMWARE vyplývá, že čeští zákazníci nakupují nejvíce v pondělí mezi 10. až 12. hodinou. Výsledky odpovídají 585 000 transakcí, které jsme zkoumali, potvrdil Jan Penkala, výkonný ředitel společnosti.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Tablety jsou pro e-shopy důležitější než mobily. 

Jak zjistil server Podnikatel.cz, přesný čas nákupu se však e-shop od e-shopu různí. Například Mall.cz registruje největší nákupní horečku v pondělí mezi 21. a 22. hodinou. Druhá nejsilnější hodina je mezi 20. a 21. hodinou. Zmiňovaná hodina mezi 10. až 12. hodinou je v případě Mall.cz až čtvrtá nejsilnější, řekla serveru Podnikatel.cz mluvčí e-shopu Michaela Gregorová.

Dopolední i večerní čas má silný i Alza.cz. Ta navíc zmiňuje, že kromě pondělí tráví zákazníci čas u zeleného marťana i v úterý: Nejsilnějšími dny jsou u Alza.cz z hlediska uskutečněných nákupů pondělí i úterý. Vysvětlujeme si to tím, že spotřebitelé věnují volný čas o víkendu výběru zboží a v následujících dnech realizují nákup. Z pohledu denní doby roste návštěvnost před polednem a pak znova mezi 18. – 21. hodinou, vysvětlila Šárka Jakoubková, mluvčí Alza.cz. 

Zákazníci stále nejvíce nakupují přes počítače. Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 % tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil. Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, uvádí Penkala z ACOMWARE. Druhý nejvyšší nákup přes tablety potvrzuje i Michaela Gregorová. Ta přidává zajímavý fakt, že i když je návštěvnost z mobilních telefonů o 50 % vyšší než z tabletů, přesto lidé z tabletu utratí v internetovém obchodě 2× více peněz než z mobilů. Je proto nutné pamatovat na to, aby e-shop byl tabletům přizpůsoben.

Statistiky tak potvrzují, že mobilní přístroje hrají v případě e-shopů stále důležitější roli. Zvyšuje se nejen nárůst tržeb skrze mobilní přístroje, ale i přístupy. Každým rokem se oba faktory zdvojnásobují. Přes mobilní zařízení (tablety a mobilní telefony) přišlo na naše stránky letos zhruba 14 % návštěvníků. Oproti stejnému období loňského roku je to více než dvojnásobný nárůst. Na obratu se nákupy z mobilních zařízení podílejí letos zhruba 7 %, i to je 2× více než tomu bylo loni, potvrdila Michaela Gregorová, mluvčí Mall.cz.

Na rostoucí trend u mobilních přístrojů přikyvuje i Alza.cz. Jak serveru Podnikatel.cz uvedla Šárka Jakoubková, čísla kolem mobilních přístrojů rostou každý měsíc o desetiny procent, a navíc přidává poměrně zajímavý odhad: Očekáváme, že již v horizontu několika příštích let bude podíl nákupů z mobilních zařízení na jejich celkovém počtu tvořit až čtvrtinu. Mobilní přístroje v současné době generují Alza.cz deset procent objednávek.


Autor: ACOMWARE, podle licence: Rights Managed
Našli jste v článku chybu?

20. 11. 2014 9:26

Majka G. (neregistrovaný)

Jak můžete takto generalizovat publikum? V analýze vůbec není brán ohled na CS. Toto možná platí pro obrovské e-shopy typu mall.cz apod., ale většina e-shopů má jasně specifikovanou cílovku a z vlastní zkušenosti mám ověřeno, že den i hodina nákupu se podstatně liší právě podle CS...

20. 11. 2014 2:00

lp (neregistrovaný)

Zajímavá čísla a skvělá ukázka, jak se dá manipulovat s výsledky. Závěr ohledně tabletů je naprosto nelogický. (Zákazníků s mobilem, kteří nenakoupili je zřejmě i absolutně víc, než zákazníků s tabletem.)

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Vitalia.cz: Jak vybrat suroviny k poctivému pečení cukroví?

Jak vybrat suroviny k poctivému pečení cukroví?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Lupa.cz: Kdo pochopí vtip, může jít do ČT vyvíjet weby

Kdo pochopí vtip, může jít do ČT vyvíjet weby

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life