Mírná zima, nízké tržby, taková byla sezóna na horách

Letošní zima na horách žádné extra výdělky nepřinesla. Tržby stagnovaly jak horským restauracím a hotelům, tak provozovatelům lyžařských areálů.

Nadprůměrně teplé počasí dělalo vrásky na čele většině provozovatelů českých lyžařských areálů. Ideální podmínky nabízely pouze ty, které se mohou pyšnit špičkovou technikou na zasněžování a úpravy sjezdových tratí. Téměř 20 % vlekařů nebylo v provozu více jak 20 dnů

Čtěte také: Cimrman by opět zaplakal, Češi přihlašují jeden vynález za druhým


Autor: 329515

Uplynulá zima příliš radosti nenadělala.

V celkovém součtu můžeme hovořit o cca 40% propadu tržeb a návštěvnosti na českých horách, vyčísluje prezident Asociace lanové dopravy Jakub Juračka.

O moc lépe na tom nebyly ani horské hotely a restaurace

Teplotně nadprůměrná zima se odrazila také v tržbách horských hotelů a restaurací. Udržet si své klienty dokázala pouze ta ubytovací zařízení, která nabízela služby typu wellness. Obrovským zásahem pro horské hoteliéry bylo zrušení tradičního běžkařského závodu Jizerská padesátka.

Letošní zima ukázala, že je třeba, aby se provozovatelé veškerých služeb domluvili na možné spolupráci a snažili se nalákat a dále udržet turisty i v případě nepříznivého počasí, doplňuje Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.

Čtěte také: Nahoru a dolů, takový je život provozovatele Lochnesky

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+