Monopol České pošty od roku 2013 končí

Od příštího roku nebude dopisy doručovat jen Česká pošta. Čtěte, kdo se chystá prolomit monopol na doručování zásilek do 50 gramů a jak to bude s jejich cenou.

Společnost Mediaservis hodlá prolomit poštovní monopol. Minulý týden oznámila změny ve vlastnické struktuře, vedení firmy i v jejím budoucím směřování. Po restrukturalizaci a konsolidaci firmy se bude soustředit na širší trh adresné i neadresné distribuce zásilek. Mediaservis má nového majoritního akcionáře, a to společnost RMS Mezzanine. 

Sází na spolehlivost doručování

Společnost Mediaservis se nezříká další distribuce celostátního i lokálního tisku, včetně časopisů. Ostatním subjektům na trhu chce konkurovat především vysokou spolehlivostí doručování, rychlostí a cenou. Nedávné problémy s doručováním novin a časopisů, kdy společnost přestala roznášet předplatitelům tisk a vydavatelé museli narychlo uzavírat smlouvy s Českou poštou, komentoval nový generální ředitel Martin Dzúr slovy: Nemá smysl plakat nad rozlitým mlékem, budoucnost je pro Mediaservis podstatně důležitější.

Aktuální výpadek v doručování denního tisku i některých časopisů chce Mediaservis co nejdříve nahradit. Podle generálního ředitele, nikoli přes nerentabilní ceny, ale kvalitou a spolehlivostí služeb. Po letech očekávání totiž v roce 2013 padne poštovní monopol. Konkurenci chceme ukázat záda s nápisem Mediaservis. Ve skutečně odpolitizovaném prostředí volné soutěže bude totiž při doručování adresných i neadresných zásilek rozhodovat jen kvalita služeb a úroveň cenové nabídky, upozorňuje Martin Dzúr.

Čtěte také: Ztrátu České pošty má hradit konkurence. Zvýší kvalitu poštovních služeb?

Monopol na dopisy České poště brzy skončí

EBF16

Evropský parlament schválením liberalizace poštovního trhu v celé EU již před časem rozhodl, že Česká pošta ztratí monopol na listovní zásilky. Od příštího roku vyprší i dvouletá výjimka, kterou si Česko vyjednalo. Česká pošta tak přijde o poslední zbytek monopolu, který má už jen v listovních zásilkách do 50 gramů hmotnosti. Do této kategorie spadá většina univerzální služby. Podle novely poštovního zákona má Česká pošta univerzální službu poskytovat až do roku 2017. Poté bude její nástupce vybrán ve veřejné soutěži. 

Čtěte také: Česká pošta ztratí monopol na dopisy nejpozději 2013 

Univerzální služba je minimální soubor služeb, který je přístupný za stejných podmínek všem koncovým uživatelům, za dostupnou cenu a ve stanovené kvalitě. Novela poštovního zákona řeší financování univerzální služby, tedy poskytování základních poštovních služeb na celém území za přiměřenou cenu. Univerzální službu má v prvních pěti letech po liberalizaci v souladu s tímto zákonem poskytovat Česká pošta, ale na případnou ztrátu by se v tzv. kompenzačním fondu skládaly všechny subjekty podle svého podílu na trhu.

Přidávat nové názory je zakázáno 25 názorů Prohlédnout dosavadní názory

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+