Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Na pera, trička, deštníky a další věci s logem Účtenkovky padlo půl milionu Kč

Daniel Morávek

Ministerstvo si před dvěma týdny objednalo výrobu propagačních předmětů k Účtenkovce. Cena zakázky činí 443 530 Kč bez DPH (536 671 Kč s DPH).

Jedná se o předměty, na kterých bude logo „Účtenkovka“. Konkrétně jde například o propisky, trička, tašky, nákupní tašky s podvozkem, hrníčky, deštníky nebo o zimní rukavice s možností ovládat dotyková zařízení.

Na propisky a spol. jde půl milionu korun

Náklady na Účtenkovku pomalu a jistě narůstají. Jednou z posledních novinek je objednávka výroby propagačních předmětů k Účtenkovce, kterou uskutečnilo ministerstvo financí před dvěma týdny. Jak ukazuje zveřejněná smlouva v Registru smluv, hodnota objednávky činí 443 530 Kč bez DPH (536 671 Kč s DPH) a předměty dodá společnost ADAPT print. Konkrétně si ministerstvo objednalo následující věci, na kterých bude logo „Účtenkovka“:

  • 800 ks Nákupní taška z bavlny s dlouhými uchy 39×41cm
  • 800 ks Skládací nákupní polyesterová taška 48,5×42 cm
  • 20 ks Nákupní taška s podvozkem
  • 800 ks Poznámkový zápisník s kuličkovým perem, 160 stran, linkovaný 10×14 cm
  • 100 ks Porcelánový hrnek s dvojitou stěnou, objem 210 ml, silikonové víčko všech barev kromě černé 8,6×12,2 cm
  • 300 ks Polyesterový deštník, 16 panelů 105×89 cm
  • 200 ks Zimní rukavice s možností ovládat dotyková zařízení, všechny velikosti, červená, zelená a modrá barva
  • 50 ks Triko Basic – velikosti S-2XL, pánské i dámské
  • 2000 ks Bílá propiska s barevnými doplňky RANE 1180111, různé barevné varianty

Propagační předměty nejsou jediným nákladem, který ministerstvo na loterii kromě samotného provozu na Účtenkovku vynaloží. Informační kampaň v rozhlase (25. září 2017 – 31. března 2018) vyjde na 3,2 milionu Kč bez DPH a zajistí ji firma Radio United Broadcasting. 1,47 milionu Kč bez DPH pak ministerstvo zaplatí za výrobu instruktážních videospotů a internetových videospotů a grafických posterů. Zakázku získala společnost Fox Hunter. Ta samá firma má rovněž za 480 tisíc Kč bez DPH na starost Roadshow v nákupních centrech. Jde o 10 celodenních setkání včetně rezervace pronájmu prostor v obchodních centrech.

Původně přitom při spuštění Účtenkovky ministerstvo tvrdilo, že ročně vyjde provoz loterie na 12,4 mil. Kč. Jak ale upozornil i server Podnikatel.cz, už tehdy bylo zřejmé, že náklady na provoz budou mnohem vyšší. O pár týdnů později tuto informaci potvrdilo i samo ministerstvo, kdy zveřejnilo souhrn všech vynaložených i plánovaných nákladů souvisejících s Účtenkovou loterií.

Čtěte také: Druhou cenou v Účtenkovce bude Ford Focus Kombi s benzínovým motorem

Kromě paušálu se budou platit i náklady na SMS a platby

Kromě výše zmíněných nákladů bude ministerstvo firmě Wincor Nixdorf proplácet každou SMS, co pořadatel v rámci loterie pošle, a to ve výši 0,62 Kč, a také bude platit poplatky související s převodem výher na platební účet v rámci ČR, a to ve výši 1,67 Kč. Počet výher má měsíčně činit přibližně 25 tisíc.

U SMS brány zase provozovatel musí být schopen zajistit, že bude schopná zaslat až 6 000 000 SMS za rok. SMS ovšem nemá být dle smlouvy primární kanál pro komunikaci. Samo ministerstvo financí ale očekává, že cena za poplatky nepřesáhne řád stovek tisíc korun. Očekávané náklady na SMS a bankovní převod jsou nyní podle ministerstva maximálně 1,2 – 1,8 mil. Kč/rok. Původně přitom ministerstvo tvrdilo, že cena za poplatky nepřesáhne řád stovek tisíc korun.

Čtěte také: Odkaz na ČOI nemá v Herním plánu Účtenkovky co dělat, shodují se právníci

Náklady za první rok dosáhnou 89 milionů Kč

Jak už ale dříve informoval server Podnikatel.cz, s Účtenkovkou se pojí i další náklady, o kterých ministerstvo ani v souhrnu neinformuje. Například s Jiřím Meixnerem uzavřelo ministerstvo smlouvu na poradenskou a konzultační činnost k Účtenkovce, a to na období příprav od loňského září do poloviny letošního roku. Meixner měl dle smlouvy poskytovat osobní poradenské a konzultační činnosti v rámci pracovní skupiny účtenkové loterie při ministerstvu financí (např. účast na jednáních), případně na jiných jednáních (akcích) spojených s účtenkovou loterií a připravovat podklady/materiály pro komplexní zajištění a nastavení účtenkové loterie. Nakonec bylo Meixnerovi vyplaceno celkem 70 500 Kč.

Dalších 80 000 Kč bez DPH (96 800 Kč s DPH) zaplatilo ministerstvo financí za vytvoření grafického manuálu k Účtenkovce (vytvoření finálního loga, případně sloganu a souvisejících symbolů na základě výběru MF, vytvoření logotypu, vyhotovení logomanuálu (grafického manuálu), dodání loga ve všech potřebných formátech pro jeho následné použití – nejméně Ai, Eps, Pdf, JPG, PNG). Logo připravila grafička Hana Kolbe.

S DPH tak prozatímní náklady na Účtenkovku činí 19,95 mil. Kč bez DPH, tedy 24,14 mil. Kč s DPH. S 65 miliony Kč, které mají ročně směřovat na výhry, se tak celkem jedná o 89 milionů korun.

Čtěte také: Vystavili jsme účtenku Účtenkovce, v prvním roce může vyjít až na 86 mil. Kč

Našli jste v článku chybu?