Na třech dalších obecních úřadech vzniknou Czech POINTY, jeden též v Austrálii

Podnikatelé budou moci od roku 2015 využít služby kontaktních míst Czech POINT nově na třech dalších obecních úřadech. Víme, které to jsou.

V Česku zřejmě přibudou od nového roku nová kontaktní místa veřejné správy (tzv. Czech POINTy) na třech obecních úřadech v České republice. Kromě toho má vzniknout Czech POINT také na velvyslanectví v Canbeře v Austrálii. Počítá s tím vyhláška, kterou předložilo ministerstvo vnitra.

Čtěte také: Přibude 54 míst, kde si podnikatelé budou moci ověřit listiny nebo podpisy

Čím více Czech POINTů, tím lépe pro podnikatele

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Pokud vláda schválí vyhlášku ministerstva vnitra, od 1. ledna 2015 budou moci podnikatelé a občané využít v Česku tři nová místa Czech POINT na obecních úřadech. V Jihomoravském kraji přibude Czech POINT na obecním úřadě v Rojetíně. V Královéhradeckém kraji budou moci lidé nově chodit na úřad v Češově a ve Středočeském kraji úřad v obci Předboj. Rozšíření počtu kontaktních míst veřejné správy bude mít pozitivní dopad na podnikatelské prostředí České republiky, neboť se zvýší počet míst, kde lze získat ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy a kde lze činit některá podání, píše se v důvodové zprávě k vyhlášce.

Kromě třech obcí v ČR navíc vyhláška počítá se založením Czech POINTu na velvyslanectví v Canbeře v Austrálii. Ministerstvo tím chce usnadnit komunikaci mezi relativně početnou krajanskou komunitou a Českou republikou při vyřizování administrativních záležitostí. Důležitým aspektem je též prohlubování vzájemných vazeb mezi Českou republikou a výše uvedenou zemí v oblasti investic. Služby kontaktního místa veřejné správy by tak mohly být mimo jiné využívány i ze strany investorů, vlastníků společností či nemovitostí v České republice, upřesňuje se v důvodové zprávě.

EBF16

Co je cílem Czech POINTů

Jak uvádí ministerstvo vnitra na webu, cílem projektu Czech POINT je vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho universálního místa, kde je možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.

Czech POINTy lidem nabízí:

  • Výpis z Katastru nemovitostí
  • Výpis z Obchodního rejstříku
  • Výpis z Živnostenského rejstříku
  • Výpis z Rejstříku trestů
  • Výpis z Rejstříku trestů právnické osoby
  • Přijetí podání podle živnostenského zákona (§ 72)
  • Žádost o výpis nebo opis z Rejstříku trestů podle zákona č. 124/2008 Sb.
  • Výpis z bodového hodnocení řidiče
  • Vydání ověřeného výstupu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů
  • Podání do registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH
  • Výpis z insolvenčního rejstříku
  • Datové schránky
  • Autorizovaná konverze dokumentů
  • Centrální úložiště ověřovacích doložek
  • Úschovna systému Czech POINT
  • CzechPOINT@office
  • Základní registry
  • Výpis z Veřejných rejstříků
  • Aktuální dostupnost služeb

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Práce s leady v digitálním prostředí

  •  
    Jaké online kanály používat pro získání leadu
  • Jakým způsobem pracovat s leady
  • Jak vyhodnocovat a optimalizovat efektivitu

Detailní informace o školení Práce s leady v digitálním prostředí »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+