Hlavní navigace

Našli se v neotřelém oboru. Menstruace je součást jejich podnikání

11. 5. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Hlavním podnikatelským tématem se pro některé podnikatelky a podnikatele staly ženy a jejich menstruace. Vždyť středobodem podnikání může být opravdu cokoliv.

Tedy v případě, že mají podnikatelé chuť se do věci pustit, a hlavně nosné nápady, jak to udělat. A čím o potřebnosti služby nebo produktu přesvědčit zákazníky.

Menstruace je přirozený cyklický proces, na který se ale ještě donedávna i ve střední Evropě lepila všemožná tabu. Nebo se, minimálně, o menstruaci víc šeptalo, než mluvilo nahlas, a to i mezi ženami, případně s despektem. Nyní se o ní uvažuje i v souvislosti s prozaměstnaneckými trendy a změnami na trhu práce. Také česká média si nedávno všimla italského parlamentního návrhu uzákonit pro ženy s bolestivou menstruací tři dny pracovního volna navíc. Který má pochopitelně své zastánce i odpůrce, a to i mezi samotnými ženami.

Podnikání s osobní zkušeností

Kolem menstruace se točí také různé služby a produkty. A zdá se, že jich přibývá. Ať už jsou to menstruační kalíšky, rozvojové kurzy, ženské kruhy či novodobé rituály. Nebo knihy. Třeba ty od britské autorky, umělkyně, léčitelky a podnikatelky Mirandy Gray, které se v proudu ženského rozvoje často označují za revoluční a na český trh s nimi přišlo nakladatelství DharmaGaia.

Čtěte také: Nebojte se intuice a improvizace. Vašemu podnikání totiž prospějí

Je to oblast podnikání, v níž jsou, z logiky věci, často aktivní především ženy – avšak zároveň nikoliv výhradě. A která je často, opět z logiky věci, založená na osobní zkušenosti. A chuti ji nejen rozvíjet, prohlubovat, ale také ji zprostředkovat, předávat dál a podpořit ostatní, aby hledali zkušenost vlastní.

Menstruační kalíšky čeká zahraniční expanze

Menstruační kalíšky se jako v podstatě inovativní ženské hygienické pomůcky na českém trhu prosazují postupně a kromě těch zahraničních vznikly i domácí značky. Lady Cup a Yuuki. Jak říká Miroslav Poláček, za rozhodnutím začít s výrobou menstruačních kalíšků Yuuki stála životní náhoda a přesvědčení, že je produkt prospěšný. Dnes vidí jako největší podnikatelskou motivaci zvyšující se poptávku a zájem o kalíšky. Od nás na východ se stále jedná o neznámý produkt a s tím souvisí mnoho předsudků, ale postupně se situace začíná zlepšovat. Na ´západě´ už se jedná o běžnou hygienickou pomůcku, objasňuje, v jaké pozici se produkt nachází.

Díky sociálním sítím se podle něj pohled na menstruaci naštěstí posouvá a konečně se na ni začíná nahlížet jako na běžnou součást života každé ženy a nikoliv jako na nějaké stigma. Firma má proto plány na další rozvoj a expanzi na domácí půdě i v zahraničí. Rádi bychom kalíšky, jako standardní hygienickou pomůcku, prosadili i v Česku, na Slovensku a v Polsku. Momentálně jsme uvedli na trh vícebarevné kalíšky, a to jako první, dodává s hrdostí pro server Podnikatel.cz.

Zdravě, jasně a bez předsudků

Z jakého důvodu se ve svých aktivitách, jako jsou například přechodové rituály a mnohé další projekty, zaměřuje na téma menstruace Michaela Meera, magistra umění, tvůrčí vizionářka, duchovní učitelka a podnikatelka? Jsem v ženském těle a zajímá mne, jak funguje uvnitř i vně. Ve společnosti se klade velký důraz na těhotenství, porody, což je moc dobře, avšak uvědomujeme si, že bez menstruace by k potenciálnímu těhotenství vůbec nedošlo? Jeden z ´nej´ okamžiků vývoje ženského těla je první menarché, vysvětluje.

Považuje za důležité, jak vstup do ženství dívka prožije, ale i jak ji dospělí tímto obdobím provedou. Zda své tělo přijme a napojí se na svou ženskou rodovou linii. Utváří se tím budoucí život v radosti, nebo v bolesti. O tomto tématu je fajn mluvit zdravě, jasně a bez předsudků. Proto byly vytvořeny vzdělávací programy a edukační pomůcky pro dívky a ženy, dodává s tím, že edukační pomůcky si ženy budou moci vyzkoušet na Světovém týdnu respektu k porodu – festivalu o těhotenství, porodu a rodičovství, který v květnu probíhá v Praze.

Čtěte také: Před lety vydala první číslo časopisu z obýváku, teď s ním pronikla i do trafik

Cesta k vnitřní podstatě

Michaela Meera je přesvědčená o tom, že všechna tabu, která se v jejich přirozenosti vynesou na světlo, přestávají být tabu. Tak je to podle ní i s tématy menarché (první menstruace), ženských a mužských orgánů nebo sexuality. Označení umělkyně, duchovní bytost, podnikatelka, matka, hubená, paličatá, taková nebo maková – jsme víceúrovňové bytosti, nejen maso, kosti a nálepky. A tak ve službě jemně, bezpečně a s humorem je ukazována cesta k vnitřní podstatě, která je opravdu samoléčicí silou pro fyzické tělo, popisuje s tím, že je potřeba v sobě stav bytí probudit, rozkvést, zjistit, že život je radost. To ženy a muži cítí, když k ní přicházejí se svými tématy.

Čtěte také: Jaro je plné příslibů nejen v přírodě, ale také v byznysu. Jak ho využít?

Brand24

Před čtyřmi a půl lety Michaela Meera vytvořila první Pizzetku, originální sukénku pro podporu ženskosti, křehkosti, jemnosti a síly. Postupně se přidaly další aktivity spojené s ženskými i mužskými tématy. Třeba Šatník na míru, Šamanské šaty, pohybové aktivity In & Out Body a další. Už mnoho let se nechystají hlavou, ta jen slouží srdci, aby se vize snesly reálně na zem, pro štěstí všech cítících bytostí, uvádí Michaela Meera, jejíž srdcovou záležitostí je příprava celoročního kroužku pro dospívající dívky. Vítáme také rady a pomoc úřadů, ministerstev, dalších podnikatelů i finanční příspěvky, aby toto mimořádné dílo mohlo vzniknout, uzavírá.

Když se podnikání soustředí na menstruaci, je to oblast, kde často osobní zkušenost s podnikáním organicky prorůstá. Každý tak může objevovat díry na trhu, podnikat svérázně a co nejvíce po svém.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).