Hlavní navigace

Ne, to nebyl silvestrovský vtípek. Část systému #EET měla výpadek

Michael Hovorka

Systém evidence tržeb měl v poslední den roku výpadek, který trval zhruba hodinu a půl. Podnikatelé se však na Silvestra kvůli účtenkám nezapotili.

Silvestrovský výpadek elektronické evidence tržeb (EET) naštěstí nepostihl vydávání účtenek.

Vydávání účtenek výpadek neohrozil

Výpadek se podle serveru HlídačEET.cz týkal pouze ADISu, tedy systému, který používají primárně pracovníci Finanční správy a na který je napojena i registrace k elektronické evidenci tržeb. 

Čtěte také: Informační systém, na který bude napojena #EET, funguje jako T602 a zamrzává

Jak poté upřesnila Finanční správa, problém byl pouze u Daňového portálu, proto byly podnikatelům částečně nedostupné funkce registrace do EET, získávání certifikátů a přístup k součtům a přehledům vlastních tržeb. Tyto problémy však neměly absolutně žádný vliv na plynulost evidování účtenek, systém běžel standardně a bez výpadků, upozornila Petra Petlachová, mluvčí Finanční správy. 

Vážný výpadek byl zatím pouze jediný

S reálným výpadkem se však systém EET potýkal 13. prosince loňského roku. „Žádný problém s EET nebyl,“ tvrdila po zveřejnění informací o problémech finanční správa. Neuběhla ani hodina a úřady obrátily a potíže přiznaly.

Systém EET měl tehdy asi půl hodiny problémy na příjmové části evidence, kdy byly některé datové zprávy odmítány s chybovou zprávou. Jak serveru Podnikatel.cz potvrdilo Generální finanční ředitelství (GFŘ), po ukončení plánované instalace úprav příjmové části EET se projevila na jednom z datových center chyba, v jejímž důsledku systém odmítal přijmout část tržeb, přibližně polovinu účtenek.

Čtěte více: Systém #EET měl ráno výpadek. Úřady to nejprve popřely, pak přiznaly barvu

Našli jste v článku chybu?