Hlavní navigace

Nebuďte „konzerva“, část investic do reklamy vsaďte na riziko

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek

V marketingu sice platí některé osvědčené postupy, vždy byste ale podle odborníků měli vsadit pár žetonů na riziko poznání, protože risk je zisk.

Začátek roku se ve firmách nese ve znamení plánování investic, rozpočtů a dalších věcí. Mezi věci, které firmy řeší, patří i marketing a reklama. Rozhodně u reklamy ale zapomeňte na nepromyšlené investování, protože tím jen vyhodíte peníze z okna. Marketingové a reklamní kampaně totiž potřebují důkladně promyslet. Při jejich plánování se pak nebojte zapojit selský rozum a kreativitu. Risk je totiž zisk.

Část investic zariskujte

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Originální reklama se může vyplatit.

Při investicích do reklamy a plánování marketingových kampaní by firmy měly podle odborníků používat především selský rozum. Často se totiž stává, že nemluví jazykem zákazníka, ale pouze svým. Říkají „My umíme“, místo aby se ptaly „Co potřebujete?“. Plánování kampaní by společnosti proto měly věnovat dostatek času a pozornosti. Pochopit a správně nastavit portfolio prostředků pro propagaci konkrétního produktu je navíc čím dál složitější. Změny sice přicházejí pomalu, o to jsou ale významnější a mnohé z nich i trvalé. Někteří marketéři příliš váhají s testováním nových forem reklamy a komunikace a ve chvíli, kdy si to rozmyslí, je konkrétní forma třeba už na ústupu. Jsou samozřejmě osvědčené postupy, ale vždy je nutné vsadit pár žetonů na riziko poznání, protože platí, že risk je zisk. Obecně považuji za chybu přílišný konzervatizmus a zaslepenost, přílišné napodobování konkurence a neochotu brát odborníky z venku (nejen reklamní agenturu) jako důležitého člena týmu, upřesnil Jan Bárta, ředitel reklamní agentury Magic Seven.

Výše investic do marketingu není podle odborník tím hlavním, co určuje úspěch. Aby se peníze utracené za reklamu vyplatily, je třeba kampaně dobře naplánovat a vybrat ty správné formy. Pro střední a menší firmy to znamená především investování do nápadů, kreativity, hledání příležitostí a ne prosté zadávání inzerce, doplnil serveru Podnikatel.cz Jindřich Wiendl z reklamní a marketingové agentury emotion advertising. V této situaci by se měla maximální pozornost věnovat dokonalému poznání trhu, svým produktům a jejich pozici, konkurenci, trendům a inovacím, v zásadě marketingu, připojil se Jan Bárta.

Čtěte také: Mějte lepší „píárko“ než prezident. Budujte si dobré jméno

Online reklama opět vzroste, ale …

Co se týče jednotlivých forem reklamy, poroste letos podle odborníků product placement, responzivní mikrostránky, internetové video pro všechny druhy zařízení a poroste i PR. Očekávám, že na úkor kvalitních a komplexních strategií budou klesat osamocené „výstřely do tmy“. Doufám, že z kopce dolů (v zájmu nás všech) pojede i reklama, která se chce líbit jen majiteli firmy, reklama, která nesměřuje ke svému cílovému publiku a reklama typu „ tisíc vší na myši“ – aneb dáme vám tam dospod taky logo, uvedl Jan Bárta. Zvýšení investic očekávají odborníci i v online reklamě. Otázkou však zůstává její přesná podoba. Internet je dnes zavalen balastem, kde většinou postrádáte relevanci příspěvků, možnost snadného ověření nezávislosti, pravdivosti atd. Násobně tohle platí o Facebooku, uzavřel Wiendl.

Čtěte také: Facebook nebo Twitter? Čtěte přestřelku názorů social marketérů

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Podnikatel.cz: Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?

Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo