Hlavní navigace

Nejčastější chyby společností na Facebooku s konkrétními příklady

24. 6. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Neustále narážím na stejné chyby obchodníků, kdy nevyužívají naplno potenciálu, který Facebook přináší. Facebook je nástroj, nikoliv řešení.

Facebook není špatný ani dobrý. A tak je k němu potřeba přistupovat. Jaké jsou tedy nejčastější chyby společností?

Žádnou strategii nemáme

Většina společností nepracuje na základě žádné strategie. Založí stránku a začnou na ni vkládat příspěvky bez rozmyslu a náhodně. Po měsíci buď sníží frekvenci, nebo se Facebooku zcela přestanou věnovat. Facebook jim přece nic nepřináší.

Promarněnou příležitost můžete vidět například na stránce Cukrárna u Babičky, která má velmi kvalitní produkty a skvělou lokalitu na hlavním náměstí v Ostravě. Hned vedle nich se nachází Pollo Caffé, kam často chodím, a když jsem tam minulý týden byl s kamarádkou, dali nám dva dorty jako pozornost podniku. Rozdíl v přístupu k zákazníkům nejen na Facebooku je tedy zřejmý.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Publikovat na Facebook krásné obrázky nestačí. 

Neměříme, nevyhodnocujeme

„Chceme více lajků, více fanoušků a krásné obrázky. Hlavně, aby nás zákazníci měli rádi.“ I tak někdy vypadají cíle obchodníků na Facebooku. Vaše cíle na Facebooku by měly vycházet z cílů vašeho podnikání. Facebook je jen nástroj k jejich dosahování.

Jaké cíle si můžete nastavit?

  • Budování značky
  • Zvýšení tržeb online obchodu
  • Kontakty na potenciální zákazníky
  • Zvýšení návštěvnosti a prodeje kamenných provozoven
  • Výběr nových zaměstnanců

U každé aktivity (příspěvku, kampaně) mějte vždy cíle na paměti. Opravdu fotka vycházejícího slunce podporuje plnění některého z vašich cílů?

Čtěte také: Co nám Facebook za těch svých 10 let vzal a jak se zase změní? (KOMENTÁŘ)

Víme, jak vložit fotku na Facebook a kde najdeme dosah

To ale nestačí. Facebook neustále přichází s novinkami, které pomáhají obchodníkům v lepším dosahování jejich cílů. Můžete také lépe poznat své zákazníky. Zjistíte, kdy jsou online, který obsah je zajímá, a na základě toho upravíte nejen svou strategii na Facebooku, ale hlavně své služby a produkty.

Facebook nabízí přes 100 různých ukazatelů a metrik. Ve spojení s Google Analytics o svých zákaznících můžete zjistit ještě daleko více.

Umíte si odpovědět na tyto otázky?

  • Kolik vám přišlo návštěvníků z Facebooku minulý měsíc? Kolik na web a kolik na kamennou provozovnu?
  • Který příspěvek jich přivedl nejvíce?
  • Které zboží kupovali nejčastěji? 
  • Jaký byl konverzní poměr?
  • Co jim chybí ve vaší nabídce?

Mysleli jsme, že bude stačit sem tam vložit příspěvek

„Facebook je a vždy bude zdarma!“ Jedno z hlavních hesel Facebooku však neplatí a nikdy neplatilo pro společnosti. A to dokonce, i kdyby byl organický dosah na vaše fanoušky 100%.

Obsah se sám nevytvoří. Někdo musí vymyslet kampaně, nafotit a upravit fotky, vytvořit video, infografiku, připravit bannery. Dotazy se také samy nezodpovědí. Vaši zaměstnanci tomu věnují čas, který vás stojí peníze. Věnují se opravdu důležitým věcem, nebo je pro ně Facebook jen záminka k prokrastinaci?

Do reklamy peníze nedáváme

Pokud chcete rozšiřovat povědomí o produktech nebo značce, musíte investovat také do reklamy. Často vidím povedenou infografiku nebo návod na výběr produktu, který se organicky dostane pouze k pár desítkám nebo stovkám uživatelů. Když už si dáte tu práci s vytvářením obsahu, nezapomínejte na jeho distribuci cílové skupině. Už za 100 Kč může odkaz vidět třeba 5000 lidí. Neomezujte se jen na svých 500 fanoušků.

Brand24

Čtěte také: Pro hospody a restaurace hraje stále větší roli Facebook. Sledujte proč

Jak vytvořit strategii?

Strategii samozřejmě můžete vytvářet jen, pokud dokonale znáte všechny možnosti, které Facebook nabízí. Oslovte odborníka nebo agenturu, která s Facebookem pracuje každý den. Cena strategie může začínat již na 8000 Kč v případě malé firmy. Pomůže vám vnést řád a jistotu do vaší komunikace, a vy tak získáte náskok před konkurencí.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).