Nejhůře efektivním oborem v podnikání je vzdělávání a pohostinství. Čtěte proč

Využití investovaného majetku a práce do oborů jako je vzdělávání či pohostinství je velmi neefektivní. Vyplynulo to z výsledků společnosti ČEKIA.

Až na posledním místě se v oborech s nejlepší efektivitou v podnikání umístilo vzdělávání, před ním ubytování a pohostinství. Vyplývá to z nejnovější statistiky agentury ČEKIA. Ta vypracovala model srovnání efektivity oborů a firem, který vyjadřuje schopnost managementu řídit investovaný kapitál a práci tak, aby generovaly vyšší efektivitu a produktivitu v podnikatelské činnosti.


Autor: www.sxc.hu

Vzdělávání je nejméně efektivním oborem v podnikání.

Naopak na stupni vítězů se dostal chemický průmysl, následovaný dopravou, potravinářským a automobilovým průmyslem. Všechna vítězná odvětví jsou náročná na kapitálovou vybavenost, a tedy kladou značné požadavky na schopnosti managementu adekvátně nakládat s majetkem společnosti, ale také řídit investiční politiku s ohledem na cash-flow a využívání cizího kapitálu za účelem snížení kapitálových nákladů, shrnul výsledky studie analytik skupiny Bisnode v ČR, Michal Řičař.

Investovaný majetek do vzdělávání a pohostinství se nevyplácí

Pohled na opačný konec výsledků hodnocení efektivity 16 nejvýznamnějších oborů ukazuje, že využívání investovaného majetku a práce je vysoce neefektivní. Ubytování, stravování a pohostinství je značně zatíženo vývojem v zahraničí a cestovním ruchem, doplnil Řičař.

widgety

Přehled efektivity oborů v podnikání.
Autor: ČEKIA

Přehled efektivity oborů v podnikání.

Podle něj ani firmy, které podnikají ve vzdělávání, nelze s ohledem k ostatním hodnoceným oborům činnosti považovat za efektivní. Na druhou stranu lze usuzovat, že podnikatelské subjekty v tomto segmentu nejsou primárně zaměřeny na maximalizaci zisku a při svém působení na trhu také ve větší míře zvažují další faktory, jako například dlouhodobou perspektivu a rozvoj lidského kapitálu, uzavřel analytik skupiny Bisnode.

Do hodnocení byly zařazeny společnosti s tržbami nad 50 mil. Kč a současně alespoň 10 zaměstnanci (dle definice EU se jedná alespoň o malé firmy, tedy došlo k vyřazení mikropodniků), u kterých ČEKIA v roce 2011 neevidovala žádnou negativní informaci jako například pohledávku, exekuci, konkurzní řízení, apod.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+