Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Nejsme jako e-shop moc nadšeni, v jakém rozmezí doručuje balíky Česká pošta

Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Milan Polák

Doručení balíku z e-shopu přesně na čas? Zavádí ho konkurence České pošty. Zatím však srabácky počkáme, jak se tato revoluce povede.

Z našeho módního e-shopu Different.cz expedujeme měsíčně už dost zásilek na to, aby se o nás přepravní společnosti přetahovaly. To je samozřejmě fajn kvůli našemu tlaku na cenu a předhánění se, kdo nám dá lepší služby.

Z různých konferencí si všímám, že se konečně přepravní společnosti v ČR začínají snažit zdokonalovat své služby. A to je dobře, protože často zrovna přepravní služby, které my jako e-shopy nemůžeme příliš ovlivnit, jsou zdrojem problémů s našimi zásilkami. 

Největší české přepravní společnosti jsou partnerem velkých online akcí, tlačí do reklamy, a myslím, že jejich služby jsou zatím vcelku vyrovnané.

Navíc je to vždy o lidech a my jsme moc spokojeni s naším řidičem PPL, který nám sváží balíky a je prostě fajn. Nehudruje a můžeme mu zavolat kvůli jakékoliv prosbě, požadavku nebo změně. Je celkově pozitivní, a tak nějak ho už bereme jako součást naší firmy. Aby také ne, když se s některými z nás vídá denně.

Čtěte také: Máte zaběhnutý e-shop? Nebojte se s dopravci handrkovat o ceně

Dopravci si konkurují hlavně službami

Přepravní společnosti už ale mají samozřejmě skoro celý stávající trh rozdělený, a tak musí začít bojovat lepšími službami. Cenami už to také moc nepůjde. Jednou jsem se dostal jen tak mezi řečí k náznakovým informacím o cenách přepravy, které má Alza. A překvapilo mě, že už teď jsme celkem blízko. Ono prostě doručení zásilky musí mít nějaký nákladový strop, pod který jít nejde. A současné ceny za přepravení balíku ze západu na východ naší země mi prostě přijdou vcelku logické a přívětivé.

Služby lze ale zlepšovat samozřejmě stále. DPD teď například chystá novinku, a to velkou úpravu doručovacího okna. V současné době na zadanou adresu přepravní společnosti doručují v tříhodinovém rozmezí, které oznámí zákazníkovi ráno SMS zprávou. Na tu zákazník může reagovat s prosbou o změnu. Třeba Česká pošta se s tímto moc netrápí – sedmihodinové doručovací okno působí v SMS velmi vtipně: Vážený zákazníku, převzali jsme od přepravy vaši zásilku. Tu vám budeme doručovat zítra mezi 8:00 a 15:00. Hmm, to je super, muset si vzít kvůli převzetí zásilky v práci volno, že? Ale DPD teď doručovací okno ruší a bude prý doručovat přesně na čas. Ten se bude vypočítávat dle GPS, dopravní situace atd.

Čtěte také: Doručení zásilky při prvním pokusu selhalo? Chyba může být i na straně e-shopu

Je doručování na čas reálné?

A tady mi mé realistické myšlení začalo hlásit možný problém. Jak bude systém ráno vědět, že se někde po obědě stane bouračka a ucpe všechny pruhy dané trasy? Jak bude vědět, že někde prostě dojde k zácpě, protože paní z Hoštic vyrazila na nákup po roce autem a ono jí to přestalo jet na kruhovém objezdu? Na doručení bude mít řidič 3 minuty. Když prý balík v daném čase nepředá, vypne se mu čtečka a pokračuje dále.

Je možné, že to přijde jen mně jako nesmysl vymyšlený od stolu v kanceláři? Držím DPD palce, bylo by samozřejmě skvělé, kdyby to celé takto fungovalo. Ale jsem občas i v osobní komunikaci s řidiči a věřte, že i oni to třeba v předvánočním období mají neuvěřitelně náročné. Jak fyzicky, tak psychicky.

Nehledě na 3minutový nesmysl. Bydlel jsem osobně v 13. patře a byly okamžiky, kdy jsem jen 3 minuty čekal na výtah. To sjedu dolů a řidič už bude pryč? Co když budu mít v tu chvíli na telefonu někoho důležitého? Co když si budu potřebovat odskočit na WC? Myslím, že denně se takových „zádrhelů“ stane mnoho a už teď lituji řidiče a asi také i zákazníky.

START17

Ony prý tyto 3 minuty budou mít řidiči i na svoz balíků. Při našem počtu zásilek a situaci, kdy ještě nepřipravujeme zásilky paletově, to, myslím, není možné. Napípat všechny zásilky do systému a na několikrát je odnosit do auta? A to ještě, když by je tam neměl jen hodit, ale asi trochu vyskládat, aby si na nás zákazníci nestěžovali, že mají poškozenou krabici? To za 3 minuty nedá, i kdyby mu koupili tryskové boty.

Zatím srabácky počkáme

Ale jak jsem již řekl, držím DPD palce a jsem nakloněn všem novinkám a revolucím, které se v našem oboru dějí a které mohou zkrátit dobu doručení zásilek našim zákazníkům. A strašně jim přeji, aby se celá tato revoluce v doručování podařila. Pokud ano, přejdu k vám. Teď zatím srabácky počkáme, jak tuto revoluci zvládnete.

Našli jste v článku chybu?
16. 5. 2015 8:53
l0l (neregistrovaný)

ja to mam naopak, pokud eshop neposila pres cp balik do ruky, tak se tam neobtezuju nakupovat. mame tu slusne vycvicene postaky, takze zadne listecky a oznameni, ale pekne zazvoni, pocka a doruci. problem s dorucovanim prakticky nula, doruceni do druheho dne bez problemu. to prave oni zminovani dopravci dpd, ppl i geis si jezdi kdy se jim hodi. postak tu zazvoni v rozmezi 30min o vanocich je rozptyl vetsi.

13. 5. 2015 13:37
P2010 (neregistrovaný)

No ono dnes je zase mnoho lidi linych si vubec precist podminky a pak se divi. Tady nejde o to se neceho zastavat, podobnou sluzbu zkratka nikdo jiny nenabizi. Ani ty ruzne "ulozenky" nemaji tolik pobocek co Ceska posta.

Ja chapu ze hlidkovat doma plnych 12 hodin od osmi rano osmi vecer az vam nahodou neco privezou je dnes moderni, nekdo si ale jeste pamatuje dobu, kdy to nebylo vubec potreba :-)