Hlavní navigace

Největší slabinou e-shopů je podle zákazníků komunikace. Zapracujte na ní

Daniel Morávek

Špatná a nepružná komunikace. To je podle třetiny zákazníků největší problém tuzemských e-shopů. Následuje nemoderní vzhled a špatné popisky a fotky zboží.

Podle skoro třetiny dotázaných lidí je největší slabinou tuzemských e-shopů špatná a nepružná komunikace. Nemoderní design pak uvedlo jako problém 22 % respondentů a nedostatečné popisky a fotky zboží 18,5 % uživatelů. Vyplývá to z průzkumu, který mezi 900 lidmi uskutečnila společnost Shoptet.

Komunikace je největší slabinou e-shopů

Nejvíce respondentů (29,5 %) vybralo jako největší slabinu tuzemských e-shopů špatnou a nepružnou komunikaci. Proto je důležité kvalitně komunikovat všemi možnými kanály. To bohužel stále velké procento e-shopařů neumí. Jde především o rychlost a kvalitu odpovědí. Při komunikaci je také potřeba znát své zákazníky, což velmi často provozovatelé internetových obchodů neví, komentoval Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Pro více než pětinu respodentů zůstává “bolavým místem” českých online obchodů jejich vzhled. Podle 18,5 % dotázaných by e-shopy měly zapracovat na svých fotografiích a popiscích. Často bývají obrázky nekvalitní a amatérské, takže není ani pořádně vidět, jak produkt opravdu vypadá. Popisek zboží by měl poskytnout veškeré potřebné informace, což bohužel není pravidlem. To vede k nespokojenosti zákazníka, který zboží vrátí a příště nakoupí jinde, doplnil Miroslav Uďan.

Lidé chtějí dopravu zdarma

Průzkum názorů zákazníky na služby e-shopů uskutečnila nedávno také Asociace pro elektronickou komerci. Z něj vyplynulo, že pro více než dvě třetiny lidí je doručení zdarma velkým lákadlem a že většina zákazníků primárně hledá e-shop, které dopravu zdarma nabízí. Doprava zdarma působí na zákazníky vždy pozitivně, o tom není pochyb, komentoval Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Výzkum se také zaměřil na hodnotu nákupu, od které zákazníci dopravu zdarma očekávají. Takovou psychologickou hranicí je 1000 Kč, jak uvedlo 78 % respondentů našeho výzkumu, doplnil Vetyška.

Čtěte více: Zvažte v e-shopu dopravu zdarma, většina lidí ji vyhledává

Našli jste v článku chybu?
5. 8. 2016 16:18
eL. (neregistrovaný)

Pravidlo "Podle sebe, soudím tebe" zde rozhodně není na místě. Každý jsme jiný a velká část obyvatel je líná něco studovat, raději si zavolají, napíšou, případně si někam dojdou osobně. Naopak příliš informací může být i na škodu. Možná si na své přijde člověk povahové typu "badatel", ale normální lidi příliš informací spíše odradí. Najít vyvážený ideál a zmínit podstatné parametry je alchymie. Protože pro různé lidi jsou podstatné různé věci :)

3. 8. 2016 8:38
Jožo (neregistrovaný)

A proč zákazník komunikuje? Protože na webu nenašel nějakou informaci. Kdyby v e-shopech měli pořádné popisy, přehledně uvedené parametry a opravdu aktuální stavy skladu, tak by zákazník komunikovat téměř nepotřeboval.