Hlavní navigace

Kde není zákazník, není byznys. Oslovujte je efektivně

14. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 258398
Dokud jsou zákazníci, podnikání prosperuje. Obstarejte si seznam těch potenciálních a oslovte je. Nebo efektivně využívejte firemního webu.

Každý byznys potřebuje své zákazníky. Čím více jich je, tím více se daří. Oslovovat nové by nikdy neměla být na prázdno vynaložená energie. Jednou z cest je nákup databáze kontaktů potenciálních zákazníků od firem nebo agentur, které se na jejich získávání specializují. I to má ale svá pravidla. Důležité je kontaktovat jen ty, kteří mají o vaše služby evidentní zájem nebo se o podobné služby či produkty zajímají.


Autor: 258398

Je tedy dobré klást důraz na kvalitu kontaktů, aby se seznam, za který zaplatíte, nestal bezcenným. Zákazníci mají zájem především o cílenou databázi. Je pro ně důležité a cenné, že jim můžeme z naší databáze vyfiltrovat údaje například podle oborů činností, kraje, počtu zaměstnanců a dalších kritérií, tedy dodat jim pouze ty informace, které skutečně potřebují, uvedla už dříve pro server Podnikatel.cz marketingová specialistka Veronika Hrubá ze společnosti B2B Service.

Možnost nákupu databáze kontaktů ocení jak začínající podnikatelé, tak i zavedené firmy. Dodržovat určitá pravidla je nutné i při jejich použití, jinak byste mohli mít potíže se zákonem. Více se dočtete v článku: Všechno je to o kontaktech. Víme, kde je sehnat

Získávejte kontakty pomocí vašeho webu

Další z cest, jak oslovit a postupně získávat nové zákazníky, je založena na práci s vašimi firemními webovými stránkami. Jejich součástí by měl být formulář, pomocí kterého vás oni sami mohou kontaktovat a poptávat vaše služby. Cílená akvizice potenciálních zákazníků, kteří již navštívili váš web, je o desítky procent efektivnější než běžné oslovování naslepo, komentuje Jaroslav Holý ze společnosti Imper.

Čtěte také: 7 způsobů, jak můžete v e-shopu získat e-maily na své (potenciální) zákazníky

Aby však váš web mohl být snadno vyhledatelný a lákal nové potenciální klienty, je nutné klást důraz na obsah a strukturu webu. Efektivní možností, jak zaujmout, jsou například firemní blogy. Důležitým aspektem je pak lehce dohledatelná informace o kontaktech a poptávkové formuláře.

Daně x

Jste odborník na oblasti, které se týkají byznysu? Registrujte se do databáze odborníků serveru Podnikatel.cz a podílejte se tak na zkvalitňování obsahu serveru Podnikatel.cz. Registrovat

Nové kontakty na potenciální zákazníky si můžete vytvářet také sami. Zájemcům nabídněte výměnou za kontakt či další údaje různé elektronické příručky nebo třeba instruktážní video, pokud s tím váš obor podnikání disponuje. Mnoho firem také z těchto důvodů pořádá různé eventy, konference a workshopy nebo třeba zaštiťuje doprovodný program na odborných veletrzích.

Čtěte také: 5 nejčastějších chyb firemních webů v Česku

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).