Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Platit povinné ručení se vyplatí. První výzvy neplatičům budou rozeslány již v únoru

Neplatiči povinného ručení obdrží od České kanceláře pojistitelů (ČKP) první výzvy k zaplacení příspěvků do garančního fondu již během února. Povinnost uhradit příspěvek do garančního fondu vznikla 1.1 2009 jako kompenzace za neuhrazené povinné ručení a jejich měsíční souhrn může ve výsledku platby za povinné ručení výrazně přesáhnout, informuje ČKP.

První řidiči neplatící za svůj vůz povinné ručení obdrží během února první výzvy k uhrazení příspěvků do garančního fondu. Denní sazba příspěvku pro běžné osobní vozy se pohybuje dle objemu válců od 50 do 70 korun. Například majitele nepojištěné Škody Fabie přijde měsíc bez ručení na více než 1500 Kč. Nesrovnatelně více, než kdyby povinné ručení řádně platil, uvádí ČKP. Jejím cílem je prostřednictvím tohoto opatření výrazně snížit počty nepojištěných vozidel v ČR. „Vzorem pro nás mohou být severské země Finsko a Švédsko, kde zavedení příspěvku nepojištěných do garančního fondu vedlo k dlouhodobému poklesu počtu nepojištěných vozidel pod 1 procento,“ uvedl Jakub Hradec, výkonný ředitel ČKP. Čtěte více: Od ledna hrozí sankce každému devátému vozidlu v Česku

První výzvy k úhradě poplatků poputují k těm, u nichž je vysoká pravděpodobnost, že nepojištěné vozidlo reálně provozují. Spektrum obesílaných budeme postupně rozšiřovat, doplnil Hradec. Výše příspěvku do fondu se zvyšuje každým dnem. ČKP proto doporučuje neprovozované vozidlo, byť i dočasně, vyřadit nebo si pro něj urychleně sjednat povinné ručení. Po přijetí výzvy má adresát 30 dní na úhradu příspěvku či dokázání, že vozidlo neprovozoval.

Našli jste v článku chybu?
28. 1. 2009 3:57
Šetřílek (neregistrovaný)
Kromě papírů na hlavu, mám i papíry (technický průkaz) na vozidlo Avia Furgon. V roce 2002 neprošlo technickou kontrolou a proto jsem co šlo rozprodal na náhradní díly. Zbyla pouze nástavba a tak toto "vozidlo provozuji jako kurník. Podotýkám, že nepojízdný kurník a přísahám na holý pupík, že vozidlo neprovozuji na pozemních komunikacích. Snad to ten kancl pojistelů pochopí. Pořád doufám, že papíry (techničák) výhodně prodám - třeba za deset let jako papíry na veterána :-))))