Netahejte do firmy školitele externisty, naučte to vlastní lidi, ušetříte

Pro školení svých zaměstnanců nemusíte sahat do řad externích agentur. Vyjde vás mnohem levněji naučit to svého člověka. Vytvořte si vlastní vzdělávací centrum.

Finance na vzdělávání zaměstnanců se dají jednoduše ořezat. Firma si může pomoci zcela sama. Do role školitele postaví jednoho ze svých lidí, který proškolením prošel sám a získané informace předává svým kolegům. Tato praxe se stává v poslední době trendem, jak také potvrdila lektorka pro byznys, neziskové organizace a státní správu Olga Medlíková, která se specializuje na takzvané školení školitelů uvnitř firem:

Čtěte také: Myslete jako kouč a najděte ve svém byznysu skrytý potenciál

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Hledejte školitele ve svých řadách. Proč utrácet za externisty. 

Výrazným firemním trendem je budovat si vlastní lektorskou základnu ze svých lidí a obrazně řečeno kupovat si pouze okrajově to, co neumějí. Týká se to zejména školících oddělení velkých společností.

Školitelem z řad zaměstnanců se nejčastěji stávají lidé na seniorských pozicích. U nich se předpokládá dostatečné množství zkušeností a dovedností, které předávají svým kolegům. Ačkoli mají přednášející pracovníci know-how a dlouholetou praxi, často tyto znalosti neumějí předat dále. Právě proto je nutné, aby sami prošli školením a naučili se své vědomosti a znalosti předat poutavou formou kolegům zaměstnancům, vysvětluje lektorka.

Čtěte také: Nevíte si rady? Najměte si kouče. Ale jen skutečné, pozor na šlendriány

widgety

V rámci školení zaměstnanci získávají nové odborné informace a dovednosti. Učí se, jak s nimi nakládat, jak je používat a popřípadě předávat dál. Mít vlastní firemní vzdělávací středisko vyjde na miliony korun. Motivací ke vzdělávání svých pracovníků je také daňové zvýhodnění. Jak se ale paradoxně ukazuje, uplatnit studium v základu daně z příjmu jako výdaje na odborný rozvoj zaměstnanců mnoho firem nevyužívá.

Vedle pojmu školení se také objevuje pojem koučink. Nejde však o totéž. Koučování využívá ve srovnání se školením naprosto odlišný přístup. Při koučování vzniká nová kvalita s využitím stávajících znalostí a dovedností. Kouč je odborník na speciální rozhovor. Pracovní nástroj kouče jsou otázky, kterými rozvíjí přemýšlení klienta o tématu se kterým přišel. Pomáhá mu prozkoumat širší souvislosti. Objevit, co je za tím, jak to vypadá na první pohled. Důležité je, že cíle si stanovuje klient a vyjednává si podporu kouče při jejich dosahování, vysvětlil pro server Podnikatel.cz Vladimír Dvořák z České asociace koučů.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 10. 2014 20:12

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+