Hlavní navigace

Neúčastníte se Dne dopravy zdarma? Během akce vás deaktivují z Heureka Košíku

10. 11. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Pro e-shopy, které jsou zapojené do Heureka Košíku a nechtějí se účastnit Dne dopravy zdarma, nastane omezení. Během trvání akce budou z Košíku deaktivovány.

Důvodem je podle Heureky to, že její systémy nedokážou v Košíku rozpoznat e-shop jako účastníka. Den dopravy zdarma (DDZ) potrvá od 13. listopadu do 15. listopadu.

Pravidla účasti se nezměnila

Základní principy DDZ se ani letos nezměnily, přesto přišla Heureka s některými novinkami. Například se prodloužila doba, po kterou budou e-shopy dopravu zdarma nabízet. Půjde nově o dva a půl dne. Akce startuje v poledne 13. listopadu a končí 15. listopadu minutu před půlnocí.

Pravidla účasti pak zůstala stejná:

  • E-shop musí nabízet alespoň jeden způsob dopravy zdarma pro doručení zásilky domů. Mezi způsoby dopravy zdarma se nepočítají výdejní místa typu Česká pošta – balík na poštu, HeurekaPoint, Zásilkovna, apod.
  • E-shop musí mít v době akce certifikát Ověřeno zákazníky.
  • Akce musí platit v rámci celé ČR bez váhového omezení.
  • E-shop nesmí účtovat dopravné v žádném kroku objednávky na svém webu.
  • Platí pro všechny objednávky uskutečněné v e-shopu v čase akce s cenou objednávky vyšší než 300 Kč vč. DPH (bez ohledu na to, odkud zákazník do e-shopu přišel či zda nakoupil přímo na Heurece v rámci Heureka Košíku).
  • E-shop se zavazuje, že po dobu akce účelově či plošně nezvýší ceny produktů, nenavýší cenu doběrečného, ani nenaúčtuje žádné další poplatky, kterými by chtěl dopravu zdarma „vykompenzovat.“
  • Z akce není možné odstoupit v jejím průběhu.
  • E-shopy musí výše uvedené podmínky splňovat již 3 hodiny před akcí (kvůli kontrole), tj. od 9:00 13. 11. 2017.

Co se týče výhod, ty Heureka anoncuje následovně:

  • Zvýraznění vašeho e-shopu na mikrositě.
  • Speciální ikonu u obchodu ve výpisu porovnání cen.
  • Marketingovou podporu akce ze strany Heureky.
  • E-shopům zapojeným do Heureka Košíku nebudou po celou dobu akce účtovány provize za dokončené objednávky.

Zároveň však stejně jako v předešlých letech Heureka upozorňuje, že v případě DDZ se jedná čistě o marketingově zaměřenou akci, kdy e-shopy mohou obdarovat své stávající zákazníky a zároveň získat nové.

Heureka nabízí částečnou úhradu dopravy

Předloni mohly e-shopy během DDZ využít nabídky firmy DPD, která v rámci akce poskytovala dopravu za cenu ve výši 56 Kč (cena bez DPH, vč. palivových příplatků a mýta). Vloni však tato nabídka platila jen pro Slovensko. Heureka nicméně letos nabízí některým e-shopům, že jim polovinu nákladů na dopravu uhradí. Konkrétně tuto nabídku mohou využít e-shopy, které jsou zapojené do Heureka Košíku, a to za těchto podmínek:

  • Fakturovat polovinu nákladů na dopravu je možné pouze u objednávek uskutečněných v rámci DDZ přes Heureka Košík, nikoli přímo v e-shopu.
  • Není možné fakturovat dopravné, které nabízí e-shop zdarma standardně (např. nad určitou částku).
  • Na fakturu je nutné rozepsat čísla jednotlivých objednávek, ke kterým se fakturovaná doprava vztahuje, pro usnadnění naší kontroly.
  • Fakturu je třeba zaslat na e-mail fakturace@heureka.cz.

Jak se konkrétně připojit

V administraci v menu po levé straně pod záložkou Dny dopravy zdarma je třeba potvrdit a schválit podmínky pro účast. Pokud je e-shop do akce Dny dopravy zdarma registrován přes rozhraní Heureky, poté v XML souboru ani adminu Heureky žádné ceny doprav nemění.

Pro e-shopy zapojené do Košíku bez API

  • Při registraci e-shopu do akce DDZ se zobrazí všechny jeho poskytované dopravy a e-shop si zvolí, kterou z těchto doprav bude poskytovat v rámci akce zdarma. Po spuštění akce se automaticky zapojenému e-shopu bude u jeho nabídek na Heurece zobrazovat zvolená doprava zdarma.
  • Takový e-shop by dle podmínek akce měl automaticky nabízet zvolenou dopravu zdarma i na svých stránkách.
  • Protože může dojít k prodlevě při aktualizaci informací z XML feedu na Heureku, může ještě do dvou hodin po ukončení DDZ proběhnout objednávka s nulovou cenou dopravy. Těchto případů by mělo být dle Heureky minimum, ale je potřeba s tím počítat.

E-shopy zapojené do Košíku přes API

  • V tomto případě si musí e-shopy vše nastavit v každém kroku objednávky přímo na svém webu. Heureka následně přes obousměrnou API komunikaci tuto informaci stáhne a u produktů dopravu zdarma zobrazí.
  • Když si zákazník vybere zboží pod hodnotou 300,– Kč vč. DPH, tak se mu v Košíku automaticky zobrazí informace, že musí ještě vložit další zboží, aby měl dopravu zdarma.

Kdo se nechce DDZ účastnit, bude dočasně deaktivován z Košíku

Pro e-shopy, které jsou zapojené do Heureka Košíku a nechtějí se DDZ účastnit, ale nastane omezení. Během trvání DDZ budou z Košíku deaktivovány. „Naše systémy vás totiž nedokážou rozpoznat jako účastníka,“ vysvětluje Heureka. Stejně tak platí, že kdo nabízí dopravu zdarma celoročně, musí se do akce registrovat, jinak bude z Košíku deaktivován.

V předchozích letech navíc DDZ trpěl poměrně nízkou propagací a moc lepší to není ani letos. Například na titulní straně Heureky nenaleznete o DDZ ani zmínku.

Homepage Heureky

Čtěte také: Den dopravy zdarma trpí slabou propagací, Heureka promuje jen samu sebe

Do DDZ se nicméně zatím přihlásilo 1 416 e-shopů (údaj k 16. hodině 9. 11. 2017). Vloni se zapojilo 1 549 e-shopů a celkový obrat ze 178 300 objednávek činil 222,9 milionu korun.

Brand24

Některé e-shopy, jako je například Alza.cz, se sice do akce Heureky nezapojí, uspořádají však vlastní akci dopravy zdarma. Na Dny dopravy zdarma pak navážou další slevové “svátky”. Black Friday letos připadá na 24. listopad, CyberMonday na 27. listopad.

Čtěte také: České e-shopy nabídnou už příští týden 3 dny dopravy zdarma

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).