Než se peníze převedou do daňového ráje, musí se to hlásit. Manažeři to vítají

Pokud chce podnikatel převést peníze do daňového ráje, měl by svůj záměr ohlásit. Manažeři tuto povinnost podporují. Cílem je zabránit daňovým únikům.

Ministerstvo financí jde stále za svou stěžejní myšlenkou potlačit daňovou kriminalitu a zvýšit výběr daní. Podle manažerů jsou jeho kroky vedeny správným směrem. Podporují především ohlašovací povinnost převést peníze do daňového ráje. S tímto opatřením souhlasí dvě třetiny oslovených manažerů v průzkumu společnosti Mazars, kterého se zúčastnilo 102 respondentů.

Čtěte také: Stovky miliard z veřejných peněz mizí v daňových rájích a u anonymních firem


www.isifa.cz

Další nástroj proti daňovým únikům. Než peníze převedete, musíte to hlásit.

Pozitivní vyznění odpovědí podle našeho názoru odráží legitimní poptávku po rovných podmínkách na trhu. Ti, kteří podvádějí, mají totiž konkurenční výhodu proti těm poctivým a cílem opatření je pomáhat poctivým podnikatelům, reagovala na názory firem Tereza Peprníková z tiskového oddělení ministerstva financí.

Čtěte také: Z mapy zmizí další evropský daňový ráj. Lucembursko bude pasé

Výhodné zdanění, ať už nižší nebo žádné, přesně to láká zahraniční firmy do tzv. daňových rájů. Patří mezi ně řada ostrovů či malých zemí, například Bermudy, Barbados, Kajmanské ostrovy, Maledivy nebo Seychely. Stoupá také obliba Singapuru, Hongkongu nebo Švýcarska. Mezi evropskými daňovými ráji je velice oblíbené Lichtenštejnsko.

Na omezení daňových úniků a vyhýbání se daňovým povinnostem se zaměřují členské země OECD, pravidelně bývá například zveřejňována „černá listina“ daňových rájů, doplňuje Pavel Klein ze společnosti Mazars.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 9. 2014 12:06

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+