Soustřeďte se v e-shopu i na ženy, na internetu už nakupují častěji než muži

Zdá se, že pryč jsou ty časy, kdy nakupování na internetu bylo doménou mužů. Jak ukázal aktuální výzkum, častěji už na internetu nakupují ženy.

Jestliže máte e-shop, nepodceňujte ženskou část uživatelů. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a agentury Mediasearch, na internetu nakupují v současnosti už častěji než muži. Výzkumu se celkem účastnilo 1750 respondentů české internetové populace. 

Čtěte také: Nezapadněte mezi podnikatelskou šeď. Čtěte, jak váš e-shop odlišit od konkurence

Ženy už překonaly v online nakupování muže

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ženy nakupují na internetu častěji než muži.

Výzkum ukázal, že alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 51 % žen, což je o 10 % více než mužů. Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům, dodal výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Z výzkumu dále vyplynulo, že si Češi na nakupování na internetu již zvykli a že patří mezi jejich oblíbené formy nákupu. Alespoň jednou za měsíc si zakoupí zboží či službu v e-shopu 46 % internetové populace a jednou za čtvrtletí dokonce 71 % uživatelů. Výsledky naší studie potvrzují, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně, doplnil Jan Vetyška.

Čtěte také: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů

Typický zákazník? Žena mezi 25 a 34 roky

Co se týče věku, i nadále převládá věková kategorie 25 – 34 let, ze které nakoupí alespoň jednou měsíčně 68 % lidí. Nejméně přes internet naopak nakupují starší generace nad 55 let. Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100 000, uzavřel Jan Vetyška.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+