Hlavní navigace

Novoroční předsevzetí: Začnu prodávat v cizí zemi

Redakce 16. 12. 2011

Dochází vám prostor na malém českém rybníčku? Expandovat se svým produktem do zahraničí není tak složité, jak se může zdát. Pokud podnikatel ví, do čeho jde, rozhodně se to vyplatí.

Stará pranostika říká, že Češi mají zlaté ručičky. Podle našich zkušeností však mají i dobré nápady, které mají dobrou šanci prosadit se v zahraničí a vydělat peníze. Mnoho firem dnes svoji obchodní strategii staví na internetu. Ať už jsou to čistě internetové projekty, které na internetu bytostně závisí, nebo ho využívají jako hlavní komunikační a prodejní kanál. Tato situace nahrává plánům na export, protože podnikatelé mohou využít jedné velké výhody. Totiž toho, že internet nemá hranice a pokud firma dobře komunikuje, nezáleží na tom, ze které země původně pochází, aby mohla být úspěšná.

Bez kvalitní přípravy to nejde

Ten, kdo učiní rozhodnutí expandovat na zahraniční trhy, musí velmi dobře vědět, jaké obtíže ho čekají, a musí mít o cílovém trhu nastřádáno hodně informací. Základem pro expanzi je tedy kvalitní výzkum a příprava.

Neméně klíčovým nástrojem pro rozjetí podnikání v zahraničí je účinný marketing. Kouzlo expanze na zahraniční trhy tkví v tom, že v naší době jde velmi účinně využít online marketing, který lze cílit i na zahraniční klienty. Stačí lokalizovat webové stránky a úspěšné kampaně s lokálními úpravami upravit pro novou zemi.

Internetové projekty i lokální služby

Expanze pomocí online marketingu je vhodná pro čistě internetové projekty, ale třeba i pro lokální služby. Proč by se třeba kvalitní řemeslník měl bát nabízet svoje služby v zahraničí, když bydlí kousek od hranic Rakouska nebo Německa?

V případě internetových firem lze otázku expanze vyřešit najmutím rodilých mluvčí do centrály a vytvořením “zahraničního oddělení”. Odpadá tak nutnost vysílat do každé země nový tým a zakládat zde novou pobočku. Mnoho českých firem už přišlo na to, že “na dálku” se dá prodávat opravdu leccos. Od hotelových pobytů až po parfémy. Klíčové je však dobře trh zmapovat a poznat zvyklosti spotřebitelů dané země. Čtěte více: Poznejte lépe své zákazníky, udělejte si na internetu průzkum trhu

Než začnete s bojem, proveďte průzkum

Zahraniční trhy jsou jiné. Lidé jinak používají vyhledávače, jinak nakupují v e-shopech, v různé míře věří internetu, jako zdroji nezávislých informací. Než začnete svoje zboží nabízet cizím očím, musíte vědět, jak je zaujmout. Na internetu je mnoho nástrojů, které vám v tom mohou pomoci.

Užitečné jsou například Statistiky vyhledávání Google s jejichž pomocí je možné podívat se na nejvyhledávanější slova, názvy firem, zboží nebo kategorie v různých zemích, regionech i časových obdobích. S pomocí těchto dat lze lépe přizpůsobit nabídku a zjistit další informace, například sezónní cykly, vývoj zájmu spotřebitelů o daný obor nebo produkt, případně zmapovat zájem o konkurenční značky.

Dobrý nástroj pro exportéry je také tzv. Consumer Commerce Barometer, který využívá data o chování spotřebitelů v průběhu nákupního cyklu v zemích EU. Dokáže napovědět, jak je nejlepší přistupovat ke spotřebitelům v zahraničí, kde vyhledávají informace, kde nakupují, a zjistit, jak a kdy je nejefektivněji oslovit. Data lze filtrovat podle zemí i odvětví obchodu či průmyslu.

Když zjistíte, jaké speciální požadavky mají spotřebitelé v zemi, kam se chystáte expandovat, je čas na exekuci. Online reklama je jedním z nejúčinnějších nástrojů, jak na novém teritoriu začít působit. Vyzkoušejte další online nástroj, který vám umožní průzkum trhu

Online reklama

Mnoho podnikatelů využívá pro svoji expanzi do zahraničí AdWords od Googlu. Hlavním faktorem je to, že tento reklamní systém je vzhledem k vedoucí roli vyhledávače Google ve většině zemí v našem okolí velmi široce rozšířený. V Česku se dá využít také konkurenční služba Sklik.cz, ta je však omezena na místní trh.

Další výhodou těchto systémů je to, že mnohokrát lze použít podobné postupy, jako u úspěšných kampaní z domoviny. Pokud podnikateli – třeba ve spolupráci s online agenturou – trvalo nějakou dobu, než přišli na správná klíčová slova a nastavení ceny, může ušetřit čas opakováním toho, co už funguje. Čtěte speciál Online reklama

Pokud se v roce 2012 odhodláte k expanzi do zahraničí, přejeme vám hodně štěstí.

Vytvořeno ve spolupráci se společností Google

Našli jste v článku chybu?

16. 12. 2011 15:40

Děkujeme za upozornění a omlouváme se za chybu, AdFox jsme z textu už vyhodili.
S pozdravem
Daniel Morávek



11. 1. 2013 11:40

jan xaver (neregistrovaný)

ano, s SKLIKem nelze cílit do zahraničí! Kdo to napsal?
sklik PPC reklama - http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/


Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

120na80.cz: Vitaminová abeceda

Vitaminová abeceda

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu