Hlavní navigace

Názor k článku Nový občanský zákoník komplikuje reklamace a záruční lhůty od Cholito - od ledna 2014 se mění jedna velice zásadní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2014 13:55

    Cholito (neregistrovaný)

    od ledna 2014 se mění jedna velice zásadní věc, a to že do půl roku od zakoupení zboží, pokud se projevila na zboží vada, jedná se o rozpor s kupní smlouvou a je na prodávajícím aby prokázal opak, že vada nebyla na zboží již při jeho převzetí, za těchto podmínek měl spotřebitel právo dle svého výběru buď na výměnu zboží za nové (pokud stejné zboží prodávající měl), pokud nemohlo být zboží vyměněno za nové, měl spotřebitel právo dle své volby na opravu nebo vrácení peněz. S opravou tedy nemusel souhlasit a mohl požadovat odstoupení od kupní smlouvy. Nyní od roku 2014 tato ochraná lhůta ve své podstatě padla, protože prodávající může nechat zboží opravit, zákazník si tedy koupí např. boty, za pět měsíců upadne podpatek, a do roku 2013 mohl zákazník požadovat boty vyměnit za nové nebo vrátit peníze. Dnes bude situace taková, že se budou snažit prodávající vše opravit, a kdo bude určovat tu hranici toho, kdy se jedná o vadu která se bude opravovat nebo ne? Ochranná lhůta půl roku spotřebitele, kdy byl chráněn v tom smyslu že si nezakoupil zboží opravované ale nové padá, až po půl roce se posuzovalo na základě opravitelnosti či neopravitelnosti. NOZ je tedy velkou nevýhodou pro spotřebitele

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).