Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Obávají se stále zákazníci nákupu na internetu?

Redakce

Až čtyřicet procent nakupujících na internetu se obává reklamace z důvodu poškození zboží nebo dodání zboží, které neodpovídá jejich představám.

Počet nakupujících na internetu roste a s ním i počet zákazníků, kteří preferují osobní odběr objednaného zboží. Nákup v kamenné prodejně však již nepovažují za lepší a bezpečnější. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu, který realizoval nákupní portál Kasa.cz mezi pěti tisíci zákazníky.

Přetrvávají obavy při nákupu na internetu?

Dvě třetiny respondentů uvedly, že větší obavy ze špatného nákupu mají spíš v případě kamenných prodejen než při nákupu prostřednictvím internetu. Jednoznačně větší obavy při internetovém nákupu má naopak pouze každý dvacátý dotázaný.

Čtěte také: E-shop jako vedlejšák. Každý si může přilepšit

Největší obavy mají zákazníci e-shopů z případné reklamace (41 procent). Obávají se zejména dodání poškozeného zboží. Třicet devět procent zákazníků se rovněž bojí toho, že zboží nebude odpovídat jejich představě, kterou získali při online výběru. Zhruba pětinu lidí pak nejvíce trápí, že by zboží mohlo dorazit pozdě nebo naopak nedorazí vůbec.

Nákup na internetu umožní srovnání nabídky

Při nákupu v klasických kamenných prodejnách se podle průzkumu zákazníci naopak nejvíce obávají, že zboží bude dražší nebo v některém ohledu dokonce horší, než kdyby jej koupili jinde (42 procent). Třicet procent respondentů považuje za hlavní slabinu kamenných obchodů nemožnost přehledného porovnání parametrů zboží a posouzení výhodnosti nabídky. Uvedli, že nemají možnost svůj nákup probrat s odborným personálem a poradit se. Ovšem zajímavostí je počet dotázaných respondentů, kterým vadí, že při nákupu v klasickém obchodě nemohou vrátit zboží bez udání důvodu (pouhých jedenáct procent). Což při nákupu na internetu není problém. To je také jedním z důležitých argumentů pro nakupování přes internet.

 Čtěte také: Platební brána je pro e-shop konkurenční výhoda

Content 2017 - tip Footshop

Jak řeší zákazníci obavy z nákupu v e-shopech?

Téměř dvě třetiny nakupujících na internetu se problémům při online nákupech brání nákupem pouze u známých a vyzkoušených prodejců. Necelá čtvrtina předchází potížím tak, že platí dobírkou a každý desátý nakupující předem zkoumá nabídku v kamenných prodejnách. Pouze dvě procenta oslovených nakupujících nepovažuje za nutné se při nákupech na internetu jakkoliv chránit.

Obrana zákazníků při online nákupech Počet respondentů
Nákup pouze u známých a vyzkoušených prodejců 64 %
Platba dobírkou 24 %
Předchozí prozkoumání zboží v kamenné prodejně 10 %
Žádná obrana 2 %

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?
2. 7. 2012 22:06
akinom (neregistrovaný)

ale!!! 1) Nikoliv obtěžováním kupujících obsáhlými a nepřehlednými tabulkami na několik stránek hodnocení "zabere vám to jen pár sekund"... 2) Hodnocením, které má nějakou váhu a nikoliv, aby si ho mohl psát dokonce sám obchodník jako třeba na serveru nej řemeslník. Obzvlášť u stavebnictví, kde nikdy nejde o desetikorunové platby. Nebo aby byla jistota, že se pozitivní hodnocení nedá koupit jako se proslýchá o Aukru. 3) Nabídnout seriózní emotikony a ne jen ty "debilní" co dělají ze slušných a f…