Hlavní navigace

Obchodní řetězce sází na privátní značky

Obchodní řetězce rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastní privátní značkou. Takové zboží je levnější než značkové. Podíl značek vyrobených speciálně pro obchodní řetězce vzrostl loni o pět procent na 27 procent, uvádí server Marketing&Media.

Například společnost Ahold, která v Česku provozuje zhruba tři stovky hypermarketů Hypernova a supermarketů Albert, do konce letošního roku rozšíří sortiment vlastní značky Albert Quality o dalších 400 položek. Nyní jich Ahold má zhruba pět stovek. Prodej nové privátní značky S-BUDGET, která čítá šest desítek nových potravinářských produktů, zahájila v těchto dnech síť hypermarketů Interspar a supermarketů Spar.

Obchodní řetězce zpočátku pod vlastní značkou nabízely převážně zboží nižší kvality, ale za nízkou cenu. Kvůli rostoucí oblibě tohoto zboží začali obchodníci pod vlastní značkou prodávat nejen potraviny a nápoje, ale i domácí spotřebiče či sportovní potřeby. Privátní značky obchodních řetězců podle loňského průzkumu pravidelně nakupuje již více než polovina Čechů. Je to ale méně, než například v Maďarsku či na Slovensku.

Našli jste v článku chybu?