Hlavní navigace

Obchodníci se dozvěděli, jak nabízet nápoje podle zákona o obalech

V prodejnách větších než 200 metrů čtverečních musí obchodníci nabízet nápoje ve vratných i nevratných obalech. Pokud existují obě varianty nápoje, musí je mít obchdník na prodejně, nestačí jejich uložení ve skladu, jak si povinnost vykládal řetězec Ahold. V tomto smyslu rozhodl Nejvyšší správní soud. O rozdodnutí soudu informovala ČTK.

Podle soudců musí obchodník vždy na prodejní ploše nabízet také ekologičtější variantu balení nápoje, tedy vratnou zálohovanou láhev. Jedině tak se předchází vzniku odpadů.

Ahold, který provozuje markety Albert a Hypernova, dostal za praxi podmíněnou špatným výkladem zákona pokutu od České obchodní inspekce. Pokutu potvrdil před Nejvyšším správním soudem také Městský soud v Praze.

Soudci tak přispěli k upřesnění výkladu paragrafu 9 zákona o obalech. Zákon totiž sice používá termín „nabízet”, nijak ho však nedefinuje.

Našli jste v článku chybu?