Hlavní navigace

Jak vylepšit online kampaň a zvýšit její efektivitu?

 Autor: 258398
Redakce 25. 8. 2010

Výhoda internetové reklamy spočívá mimo jiné v tom, že lze jednoduše změřit její efektivitu. V dnešní lekci si ukážeme, jak a kde můžete úspěšnost své online kampaně zhodnotit.

8. lekce: Vylepšujeme online kampaně

Marketingové aktivity jsou samozřejmě peněžní investicí a jako takové by měly mít jasně měřitelnou návratnost. Výhodou online reklamy je právě fakt, že tuto možnost nabízí. Pomocí nejrůznějších statistik v rámci vašeho účtu (nebo pomocí složitějších měřících systémů jako např. Google Analytics) si inzerent dokáže snadno spočítat, kolik jej stál jeden přivedený návštěvník (a v pokročilé fázi i např. spočítat „cenu“ jedné objednávky).

Aby inzerent věděl, jestli jeho kampaně fungují, měl by si umět odpovědět na následující otázky:

  • Co chce, aby lidé, které jeho kampaň přivede, na webových stránkách udělali? Navštívili web, vyplnili objednávku, kontaktovali jej telefonem nebo něco konkrétního přímo nakoupili?
  • Odpovídá reklamní text, klíčová slova a celkové vyznění inzerátu tomuto cíli? Oslovuje reklama ty správné potenciální zákazníky?
  • Kolik je inzerent ochoten zaplatit za jednoho přivedeného uživatele/zákaz­níka? A kolik je v tuto chvíli opravdu stojí?

V podstatě ve všech reklamních systémech lze výsledky dosavadních kampaní poměrně dobře sledovat přímo v zákaznickém účtu. Je však třeba rozhraní dobře znát.

Pojďme se podívat, co všechno inzerent najde v účtu Google AdWords

  • Domovská stránka: Tato karta obsahuje stránku Snímek účtu, přehledné zobrazení základních informací o účtu.
  • Kampaně: Správě účtu AdWords je potřeba věnovat nejvíce času. Uživatelé mají možnost vytvářet a upravovat kampaně, reklamy, klíčová slova a nastavení kampaní. Také jsou k dispozici souhrnné grafy zachycující výkon účtu.
  • Možnosti: V této sekci jsou zahrnuty tipy ke zlepšení výkonu, ale také nástroje, které pomáhají spravovat účet či zlepšovat úspěšnost inzerce.
  • Vytváření přehledů: Pro začátečníky je k dispozici karta Kampaně, kde jsou obsaženy všechny přehledy, které jsou pro začátek vytváření kampaní potřeba. Je-li potřeba podrobnějších přehledů, na kartě „Vytváření přehledů“ se dá nalézt:
    • Služba Google Analytics (sledování výkonu webových stránek),
    • centrum přehledů (sledování úspěšnosti reklam, klíčových slov a kampaní).
  • Fakturace: Zde je možné zadávat a měnit fakturační údaje, prohlížet celou historii fakturace a tisknout faktury.
  • Můj účet: Umožňuje spravovat osobní údaje, např. přihlašovací údaje a uživatelská nastavení. Odsud má uživatel také možnost pozvat přátele nebo kolegy ke správě účtu AdWords.

VIDEO: Dělám tu online reklamu dobře?

A nyní, když už je známo, jak současné kampaně fungují, je možné se pustit do jejich “optimalizace”. Existují dvě možnosti:

  1. Rozšíření kampaně ve vyhledávání
  2. Využitím kontextové kampaně v reklamní síti Google (na webových stránkách partnerů) – bližší informace v příštím díle

Rozšíření kampaně ve vyhledávání

Jako příklad lze použít firmu prodávající sportovní potřeby, která má v současné době kampaň „Turistika“ a reklamní sestavy Obuv. Její inzerát s nabídkou turistické obuvi se tak zobrazí při zadání klíčových slov (tj. dotazů od uživatelů na stránkách www.google.cz nebo www.google.com) např. „boty na hory“, „pohorky“ apod.

Co může firma udělat dále?

Přidat reklamní sestavu: Firma chce například kromě turistické obuvi také prodávat vhodné sportovní oblečení. Je možné tak přidat do kampaně „Turistika“ reklamní sestavu „Oblečení“.

Jak to udělat?

Na kartě „Kampaně“ je nutné rozkliknout nabídku vpravo „Všechny online kampaně“. Následuje výběr odpovídající kampaně a posléze v menu pod grafem v hlavním okně kliknout na volbu „Nová reklamní sestava“. A pak už je jen potřeba vytvořit reklamní text a seznam klíčových slov, jak již bylo předvedeno v předchozí lekci.

Co ještě lze?

Vytvořit novou kampaň: Kromě vybavení na turistiku prodává firma také cykloturistické zboží. Pro tento účel je nutné vytvořit novou kampaň „Cykloturistika“

Jak?

Na kartě „Kampaně“ při zvolení záložky „Kampaně“ (nad grafem) lze v menu vybrat možnost „Nová kampaň“. Další postup popisuje návod z minulé lekce.

VIDEO: Optimalizace účtu AdWords

</embed>
Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Lupa.cz: Levný tarif pro Brno nebude. Radní: je to kartel

Levný tarif pro Brno nebude. Radní: je to kartel

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka