Hlavní navigace

Opravdu slevové servery ničí české hotely?

22. 2. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Slevové servery prý ničí podnikání hotelů. Na vině však jsou i hotely, které zaspaly dobu a neumí pracovat se zákazníky, píše Petr Kováčik, ředitel Skrz.cz.

(KOMENTÁŘ) Asociace hotelů a restaurací vynakládá poslední dva měsíce hodně úsilí, aby se jí podařilo omezit pobytové nabídky na slevových serverech. Tento trh evidentně překročil únosnou mez a tak se ho snaží zastavit. Je chyba na straně slevových serverů, nebo neschopnosti hotelů a penzionů?

Hlavním argumentem hotelů je, že slevové servery ničí jejich standardní nabídku a hotely kvůli zlevněným nabídkám prodělávají. Je zákazník s nízkou marží automatické zlo, nebo jen hotely neumí s těmito zákazníky správně pracovat? Čtěte také: Jak na spolupráci se slevovými servery správně a úspěšně

Předražené pobyty a volná kapacita

Běžné ceny hotelů jsou na nesmyslné úrovni, kterou si běžný Čech nemůže dovolit. Jednou za rok jede na svoji dovolenou do Chorvatska, pod stan k Máchovu jezeru, nebo do penzionu do Tater. Který rozumný Čech by doslova vyhodil šest a více tisíc za dvě noci např. v České Lípě? Slevové servery dostaly nabídky hotelů na snesitelnou úroveň pro běžného Čecha, který tak vůbec může uvažovat o tom, že by si mohl aktivně odpočinout na wellness pobytu, a ne u sebe na chatě. Hotely naříkají, že to je ale za cenu, která je pod jejich představy. Není ale chyba na jejich straně, že neumí se slevovými servery pracovat?

Proč nevyužívají správně volné kapacity svých hotelů, když zrovna nemají týdenní zájezd lukrativnějších japonských turistů, neprodají volné kapacity sice za poloviční cenu, ale aspoň za nějaký příjem? Proč uvolňují kapacity pro slevové nabídky v termínech, kdy jsou si schopni zajistit zákazníky za plnou cenu? Pokud umím dobře počítat, naplněný hotel i s menší marží je finančně výhodnější než prázdný hotel s naplno běžícími náklady, které nelze zastavit. 

Častá argumentace je, že zákazník ze slevového serveru se už nevrátí. Stačilo by jen se zákazníky aktivně pracovat a přímo jim nabídnout další balíček se slevou, která už bude menší a nebude v ní ještě zahrnutá provize slevového serveru. Čtěte také: 5 tragických omylů při spolupráci se slevovými servery

Hotely zaspaly dobu

Hotely zaspaly dobu a běžně nenabízely kromě klasického ubytování záživnější balíčky. Oproti tomu na slevovém serveru prakticky neprodáte nabídku, která v sobě neobsahuje kromě ubytování i něco navíc. Typickým příkladem je aktivní odpočinek ve wellness centru, sleva na vleky v horských oblastech, nebo romantický balíček zahrnující večeři a láhev sektu na pokoj. Je to nástroj, jak se odlišit od konkurence a dostat zákazníka k sobě. Snad si hotely nemyslí, že si zákazník vybere jejich hotel pro barvu tapet na pokoji, či velikost vany v koupelně.

Lidé dnes už nechtějí jen někam přijet a přespat. Chtějí k tomu program, tipy na to nejlepší z destinace pro zábavu, odpočinek nebo kulturní vyžití. Ale kdo z běžných lidí před slevovými servery věděl, že si lze koupit víkendový wellness pobyt v hotýlku v Hluboké nad Vltavou s kompletně připraveným programem? Se slevovými servery se hotely konečně probudily. 

Vznikl zcela nový trh

Slevové servery vytvořily zcela nový trh, který v roce 2011 dosáhl obratu 900 milionů korun. Denně chodí půl milionu Čechů na všechny slevové servery a slevové agregátory a hledají, na co by mohli vynaložit své úspory. Tito lidé se dívají logicky i na pobytové balíčky doslova na denní bázi. Na pobyty se dívají i ti, kteří by o nich nikdy dříve nepřemýšleli. Z tohoto důvodu vzniklo na internetu zcela nové odvětví, které by bez slevových serverů neexistovalo. Domnívá se snad asociace, že když zakáže svým hotelům být na slevových serverech, budou si je uživatelé hledat přes webové stránky jednotlivých hotelů? Čtěte také: Letos už konečně dojde ke konsolidaci slevových serverů

Slevové servery vznikly poměrně nedávno a podle spokojenosti uživatelů na nich nakupujících tu také ještě nějaký ten rok budou. Je tedy správnou cestou snažit se něco zakázat a zastavit, nebo by radši asociace měla aktivně pracovat se svými hotely a penziony a naučit je správně využívat slevové servery? Tato varianta však vyžaduje více práce a invence, snaha blokovat je zcela jistě jednodušší.

Brand24

Autor: Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).