Osobní odběr zboží z internetu: I bez kamenné prodejny

Zajímavý je vývoj způsobu platby zákazníků při nákupu na internetu. Co zákazníci preferují a jaký způsob platby zaznamenal největší pokles?

První příčka způsobu nákupu na internetu stále patří dobírce. V průběhu posledních tří let se ale stává stále populárnější i platba kartou a platba přímo v sídle společnosti či v kamenné pobočce nebo platba přes platební systémy. Téměř téměř šedesát procent nakupujících zaplatilo loni alespoň jednou bankovním převodem. Ovšem jeho využití klesá. Dokazuje to mezinárodní výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz. Výzkumu se zúčastnilo necelých 7 tisíc uživatelů. Čtěte také: Víte co o vašem e-shopu píší zákazníci na internetu? Nakupující se tím řídí

Osobní odběr v kamenné pobočce roste

Ve sledovaných letech, tj. od roku 2009 do roku 2011, došlo k výraznému nárůstu osobního odběru v kamenné pobočce internetového obchodu. Tímto způsobem vloni nakupovalo přibližně padesát dva procent všech nakupujících, z toho přibližně osmdesát procent zaplatilo v hotovosti při odběru. Lidé nakupují na internetu stále častěji také levnější zboží, u kterého může poštovné představovat poměrně vysokou částku. I proto využívají osobní odběry, vysvětluje Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Dodává, že tento trend si uvědomují i prodejci. Snaží se proto nabízet osobní odběr i v případě, že sami kamennou pobočku nemají. Využívají například HeurekaPointy a AukroPointy. Ty službu výdeje zboží nabízejí v pěti městech. Čtěte také: Vlastníte e-shop? Využijte nabídky srovnávačů, můžete prodat více   

Stále populárnější je i platba kartou

Velké oblibě se těší i platba kartou. Během tří let vzrostla o 6 procentních bodů. Vloni kartou zaplatilo téměř dvacet čtyři procent všech internetových zákazníků. Ve srovnání s platbou bankovním převodem je mnohem jednodušší a rychlejší. Uživatel nemusí přepisovat údaje o platbě, navíc obchodník má platbu připsanou téměř okamžitě. Podobné vlastnosti má také rychlá platba přes platební systémy jako je např. PayU, potvrzuje David Vychytil, ředitel obchodního portálu Aukro.cz. Prostřednictvím platebních systémů přitom v loňském roce zaplatilo alespoň jednou skoro deset procent nakupujících, prostřednictvím platebních tlačítek pak necelých pět procent. Čtěte také: E-shopy bez infa porušují zákon

EBF

Vývoj způsobu plateb na internetu ve sledovaných letech 2009 až 2011 ukazuje následující tabulka.

Způsob platby při nákupu na internetu Rok 2011 Změna 2009 – 2011
Dobírka 84, 21 % + 2,93  %
Bankovní převod 59,41 % – 5,81 %
Platba kartou 23,79 % + 6,07 %
Platba v kamenné pobočce v hotovosti 41,60 % *
Platba kartou přes mikroplatební systémy 9,66 % + 2,36 %
Platba na splátky 6,48 % – 0,79 % 
Platebními tlačítky 4,53 % *
Pomocí SMS 3,59 % + 0,09 % 

* položka nebyla v roce 2009 sledována

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 4. 2012 8:16

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+