Hlavní navigace

Padělky připravují výrobce o 35 miliard eur ročně

Ačkoli spotřebitelé nákup padělků nepovažují za významnější společenský prohřešek, výrobci spotřebního zboží tak přicházejí o 35 miliard eur ročně.

Tato částka odpovídá přibližně dvěma procentům z celkové výše společenského ročního obratu všech těchto výrobců, informuje studie společnosti Ernst & Young. Čím je značka hodnotnější, tím je riziko padělání vyšší. S paděláním svých produktů se pravidelně potýká až dvě třetiny subjektů dotázaných v rámci zmíněné studie. Kopie originálních značek se vyrábí v nejvyšší míře u oblečení a módních doplňků, cigaret, audiovizuálních nosičů a farmaceutik. Celní úředníci států Evropské unie zajistili v roce 2007 přes 79 milionů kopií a padělaného zboží.

Podle průzkumu každý čtvrtý tázaný spotřebitel již plagiát někdy zakoupil. V některých případech se však jedná o hazard s vlastním zdravím. Naše studie dokazuje, že stále více zákazníků plagiáty cíleně nakupuje, přestože si jsou vědomi možných rizik, komentuje tuto situaci Jan Fanta, senior partner české pobočky Ernst & Young pro služby podnikového poradenství a řízení rizik: Zatímco většina padělků luxusního zboží má původ v Číně, padělky potravin se rekrutují převážně ze zemí východní Evropy. Právě u nich navíc jejich konzumentům hrozí i zdravotní rizika.

Výrobci, jejichž značky jsou kopiemi zneužívány, vidí hlavní odpovědnost za pirátství na straně státu. Podle Petra Knapa, partnera oddělení Podnikového poradenství a řízení rizik Ernst & Young je zapotřebí, aby firmy přistupovali k ochraně své značky systematičtěji. Úspěšná ochrana značky vyžaduje sloučení sporadických opatření do uceleného procesu a průběžné sledování účinnosti zaváděných mechanizmů. Takový proces by měl tvořit pevnou součást managementu rizik, uvádí s tím, že správně nastavené řízení rizik vstupuje do hry mnohem dříve, před samotným vznikem škody. Plně účinné může být pouze tehdy, chápe-li firma management rizik jako věc prevence.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

120na80.cz: Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“