Platby při osobním odběru útočí v českých e-shopech na výsadní postavení dobírky

Stále pokračuje trend, který u českých e-shopů započal již před několika lety. Jde o rostoucí oblibu osobních odběrů a stále nižší využití dobírky.

Dobírka začíná pomalu a jistě ztrácet své výsadní postavení v platebních metodách, které nejčastěji využívají zákazníci tuzemských e-shopů. Dobírka sice stále drží první místo, dotahují ji však platby na odběrných místech. Vyplynulo to z dat nákupního rádce Heureka.cz, předních českých e-shopů a platební brány PayU v ČR.

Obliba dobírky klesá

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Obliba dobírky stále klesá.

Aktuálně dobírku využívají v e-shopech již méně než dvě pětiny zákazníků. Oproti loňsku se tak její podíl snížil o 6 procentních bodů. Dobírka má několik nevýhod, které její tradičně silnou pozici dlouhodobě oslabují. Mezi ty největší patří vysoká cena za dobírku a nutnost mít po ruce často nemalou hotovost. Ne všichni dopravci totiž nabízí možnost zaplatit dobírku přes platební terminál kartou, říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Při využití dobírky musí navíc obchodníci čekat delší dobu na peníze a zvyšuje se též riziko, že si zákazník nákup rozmyslí. Přesto se ale nedá doporučit, aby obchod zákazníkům dobírku nenabídnul. Řadě Čechů totiž vyhovuje jistota, že nenaletí žádnému podvodu a že zboží mohou zaplatit až při převzetí. Obchodník, který dobírku v nabídce platebních metod nemá, vypadá nedůvěryhodně a zbytečně se tím připravuje o zákazníky.

Čtěte více: Založit si e-shop a nenabídnout dobírku je stále holý nerozum

Kometa posledních let? Jednoznačně osobní odběry

Že Češi rádi platí až při převzetí zboží, dokazuje i rostoucí trend osobních odběrů. Platby při převzetí na pobočce totiž využívá už 29 % uživatelů. Lidé mají o tento způsob platby zájem, protože mají zboží, které nakoupili online, pod kontrolou a mohou se ujistit, že dorazilo. Navíc je způsob nákupu velmi podobný tomu v klasickém retailu, což je lidem blízké, vysvětlule Tomáš Braverman. Počet e-shopů, které nabízí odběrné místo, pořád roste. Nyní se podle odhadů jedná už o více než 6600 online obchodů.

EBF16

Čtěte také: Král je mrtev, ať žije král. Osobní odběr nahrazuje dobírku

Mírný pokles zaznamenaly též platby skrze bankovní převody, jejichž využití meziročně pokleslo o několik procent. Na vzestupu jsou naopak rychlé online platby a platby kartou, jejichž podíl každoročně roste.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 7. 2014 23:32

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+