Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Po čem touží zákazníci e-shopů? Hlavně po kvalitních popiscích a zboží skladem

Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek

Pokud neznáte preference zákazníků, nemůžete uspět. Lidé, kteří nakupují v e-shopech, mají jasno. Chtějí hlavně kvalitní popisky a zboží skladem. (INFOGRAFIKA)

Ve známém filmu s Melem Gibsenem “Po čem ženy touží” dokáže hlavní hrdina číst myšlenky něžného pohlaví. Abyste byli úspěšní v podnikání, a internetové obchodování v tom není výjimkou, potřebujete vědět, po čem touží vaši zákazníci. A právě na preference zákazníků e-shopů se zaměřil výzkum E-Commerce 2014, který pro Asociaci pro elektronickou komerci (APEK) zrealizovala společnost MEDIARESEARCH. Výzkum proběhl na Českém národním panelu, zúčastnilo se ho 1 730 respondentů z aktivní internetové populace.

Základ jsou kvalitní popisky a zboží skladem

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Průzkum ukázal, že nejdůležitější faktor při výběru zboží tvoří kvalita technických popisků zboží. Za zásadní též zákazníci považují dostupnost zboží skladem a třetí místo zaujímá doprava zdarma. Dalšími důležitými atributy při výběru e-shopu jsou nejlevnější ceny, kvalitní zobrazení zboží (například fotografie produktu, jeho otočení v prostoru a tak dále) a dobrá struktura vyhledávání v obchodu, aby se uživatel snadno zorientoval, upřesňuje APEK na svém webu.

Češi rovněž hojně využívají srovnávače zboží. Při svých nákupech přes ně vybírají dvě třetiny zákazníků. Při platbách za zboží si spotřebitelé nejčastěji vybírají platbu bankovním bankovním převodem (27 %), platební kartou (25 %) a dobírku (24 %). Jenom 12 % volí osobní odběr na pobočce obchodu. 

Vykašlete se na povinnou registraci

Z průzkumu dále vyplynulo, že takřka čtvrtina uživatelů (23 %) dá při výběru obchodu na odborné certifikáty. Přestože nemají na výběr přímý vliv, slouží zákazníkům jako jistota seriozního nákupu. Co se týče negativ, většina zákazníků (dvě třetiny) nemá ráda povinnou registraci před dokončením objednávky a 13 % z nich kvůli ní dokonce v obchodu nenakoupí. Mezi nadstandardní služby, které by uživatelé rádi v e-shopech využívali v budoucnu, patří prodloužená záruka na zboží, odvoz starého spotřebiče nebo okamžitá expedice (například kurýrem), uzavírá APEK. 

Brand

Po čem touží zákazníci e-shopů

Zdroj: APEK

Našli jste v článku chybu?
10. 1. 2015 0:06
Unknown (neregistrovaný)

"Dalšími důležitými atributy při výběru e-shopu jsou nejlevnější ceny"

Nejlevnejsi cena je nesmysl. Zbozi je bud nejlevnejsi, nebo ma nejnizsi cenu.

15. 1. 2015 8:50
pp (neregistrovaný)

Většina obchodů v ČR se realizuje postupem Heuréka/ZboziCz, výběr, nákup. Vedle toho (podle mně méně než polovinou) koexistují velcí hráči, kam lidé jsou zvyklí chodit na přímo.

Heuréka analytiku předá v rámci své skupiny Mallu, Apek také hraje spíše za ty velké. Takže nezávislí prckové mají peklo.

Ten prcek má šanci konkurovat buď cenou nebo nějak se lišícím sortimentem. Ještě také specializovaným obchodem, který dokáže příchozího přinutit si vybírat u něj a neztrácet čas ve srovnávači. A spí…