Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Podívejte se, jak se ve své více než 100leté historii měnila lahev Coca – Coly

Autor: Coca – Cola, podle licence: Rights Managed
Redakce

Na tuzemský trh se vrací řada ikonických lahví Coca – Coly o velikosti 200 ml. Podívejte se, jak se lahve Coca – Coly měnily v průběhu času. (FOTOGALERIE)

Společnost Coca – Cola HBC dává zpět do prodeje v České republice a na Slovensku skleněnou lahev o objemu 200 ml. Podle vyjádření firmy jde o reakci na preference českých a slovenských spotřebitelů. V nabídce tak opět jsou dvě velikosti skleněných lahví. „Podle výsledků průzkumů spotřebitelského chování preferují spotřebitelé k jídlu v restauracích velikost lahve o objemu 330 ml, v kavárně nebo v baru dávají pro změnu přednost menšímu balení o objemu 200 ml,“ doplnil Zbyněk Chládek, ředitel marketingu Coca – Cola HBC ČR/SR.

Ikonická skleněná lahev společnosti Coca – Cola loni oslavila 100. narozeniny a je vystavena i v Muzeu moderního umění v New Yorku. Stávající tvar lahve byl sice patentován až v roce 1960, je však prakticky stejný s lahví z roku 1915. Tu navrhl pro firmu designér Earl R. Dean a při její tvorbě vycházel z tvaru kokového listu i kolového ořechu. Předchozí dva typy lahví měly tradiční válcový tvar bez zúžení (viz fotogalerie).

Našli jste v článku chybu?