Podle dTestu porušuji prodejci letenek při prodeji předpisy

Evropské předpisy požadují v zájmu zákazníka transparentnost prodeje letenek. Jejich prodejci však nutí spotřebitele k nákupu služeb, které si neobjednal.

Podle aktuálního zjištění časopisu dTest podněcují prodejci letenek spotřebitele také ke koupi pojištění, které si neobjednal. Ignorují tak Evropské předpisy, které požadují, aby byl prodej letenek v zájmu zákazníka zcela transparentní.

Čtěte také: Web potravinynapranyri.cz. Sám se dostává na pranýř. Víme proč

K letence automaticky i pojištění

Pokud zákazník nakupuje letenky na internetu, měl by si dát při objednávce pozor, aby neobdržel navíc i pojištění. To mu zpravidla cestovní kancelář či agentura k letence automaticky „přibalilí“. Přitom k odmítnutí doplňkových nabídek stačí zpravidla jen jedno kliknutí. Přesto je podle dTestu taková nabídka v rozporu s evropským nařízením o pravidlech pro letecké služby.

Evropský soudní dvůr vydal minulý týden rozsudek, kterým sjednotil výklad nařízení, a prohlásil, že zákazník se musí sám výslovně rozhodnout, zda doplňkovou službu zakoupí. Prodejce tedy nemůže tuto možnost automaticky k objednávce přidávat. Na tuzemských webech je přednastavené pojištění jako součást letenky téměř pravidlem. Dalším nešvarem je zahrnutí provize ze zprostředkování prodeje mezi poplatky spojené s letem, což považujeme za zcela nesprávné a netransparentní, uvedl právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička.

Čtěte také: Diletanství spotřebitelského časopisu dTest a jeho testů (NÁZOR)

Prodejci letenek porušují předpisy 

Evropská nařízení jsou pro členské státy přímo závazná a vnitrostátní soudy musejí rozhodovat v souladu s rozsudkem. Výklad je tedy stejný v celé Evropské unii. Proto časopis dTest vyzval největší prodejce letenek, tedy Student Agency, Asiana a Čedok, aby se zdrželi protiprávní činnosti a své nabídky v e-shopech přizpůsobili nařízení. Jestliže tak neučiní, hodlá časopis dTest podat podnět dozorovým orgánům pro porušování cenových předpisů.

widgety

Je otázkou, nakolik možnost připojištění vadí samotným zákazníkům. Potvrzením souhlasu s podmínkami pojištění si zakoupí letenku včetně pojistky léčebných výloh, úrazu, zrušení cesty a pojištění pro případ krachu dopravce.

Čtěte také: Jaké je doopravdy testování časopisu dTest (NÁZOR)

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+