Hlavní navigace

Podnikatelé, diskutujte o vzdělávání v Česku

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy se zapojuje do veřejných konzultací. Občané tak mají na jeho webových stránkách možnost diskutovat o podobě terciárního vzdělávání v Česku, tedy o vzdělávání vysokém a vyšším odborném. Ministerstvo totiž v této oblasti vypracovalo strategický dokument Bílá kniha terciárního vzdělávání. Tato diskuze startuje 12. května.

Bílá kniha reaguje na měnící se požadavky společnosti na vysoké školství. Řeší rámec a podmínky, za nichž bude toto terciární vzdělávání probíhat. A řeší je komplexně, takže se zabývá jak otázkami souvisejícími s řízením vysokých škol a jeho změnami, propojením výzkumu a vývoje s vysokými školami, tak finanční podporou studentů atd. Pokud by se tedy měla započatá veřejná debata o Bílé knize zúžit toliko na diskusi o případném zavedení odloženého školného, považoval bych to za bagatelizaci práce celého týmu, který se na vzniku Bílé knihy podílel. Už proto, že školné nehraje v textu Bílé knihy nijak zásadní roli a tato vláda – v souladu se svým programovým prohlášením – školné nezavede, informuje ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška.

Aktuálně probíhá na stránkách ministerstva diskuze týkající se českého vzdělávání v kontextu celé Evropské unie. Veřejnost má možnost vyjádřit se k následujícím otázkám:

  1. Přispívá Evropská unie k podpoře a rozvoji vzdělávání/vzdělání v ČR? Jaké největší přínosy vidíte v zapojení ČR do evropské spolupráce ve vzdělávání?
  2. Jaká témata by měla být v budoucnosti řešena na úrovni EU? Jaké aktivity by se měly dle Vašeho názoru v EU rozvíjet?
  3. Na jaké cíle a priority by se měl zaměřit Boloňský proces po roce 2010? Tzn., jakým způsobem by mělo být rozvíjeno vysokoškolské vzdělávání v Evropě?
  4. V jakém smyslu lze považovat partnerství mezi školami a podniky/zaměs­tnavateli za klíčové téma pro ČR i celou EU? Jaké aktivity by měly být v rámci partnerství škol a podniků/zaměs­tnavatelů v budoucnu podporovány? Jaká může být přidaná hodnota Evropské unie v této oblasti?

V současnosti také probíhá veřejná diskuze v jiné oblasti – veřejnost se může vyjádřit k podobě herního zákona na pro to speciálně spuštěných webových stránkách www.hernizakon­.cz.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Vitalia.cz: Máslo? Margarín? A co takhle sádlo?

Máslo? Margarín? A co takhle sádlo?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?

Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?