Hlavní navigace

Podnikatelé považují mediální kampaň k čerpání dotací EU za zbytečnou

26. 9. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Česku se zatím podařilo získat v současném rozpočtovém období (od roku 2007) z evropských fondů zhruba 45,5 miliard Kč. O tuto sumu se podělilo celkem 1745 projektů. Celkově má ČR možnost v období 2007 až 2013 čerpat až 652 miliard korun. Oznámilo to dnes na své tiskové konferenci ministerstvo pro místní rozvoj. Ministerstvo chce navíc spustit mediální kampaň, která má čerpání z fondů EU ještě zvýšit. Čtěte více: Vyberte si z širokého spektra dotací EU.

Tento nápad se ale nezamlouvá příliš podnikatelům, podle kterých přichází ministerstvo s kampaní až „s křížkem po funuse“. Většina programů totiž již probíhá, výzvy se vyhlašují a žadatelé předkládají žádosti. Problém absorpční kapacity totiž není na straně žadatelů, nýbrž na straně státní správy, která nestíhá žádosti včas hodnotit. Především podnikatelské subjekty patří mezi nejaktivnější žadatele a tuto kampaň mohou vnímat jako plýtvání s penězi z fondů EU a ze státního rozpočtu, domnívá Petr Kužel, prezident Hospodářské komory České republiky. Čtěte více: Jak být úspěšný při získávání dotace EU.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).