Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Supermarkety: Chceme podporovat české dodavatele

Společnost Tesco stores ČR dnes uspořádala ve spolupráci s jihočeskou agrární komorou Regionální nákupní den – Jižní Čechy. Tak bylo nazváno setkání zástupců společnosti s drobnými pěstiteli a výrobci z regionu, na nějž se přihlásilo téměř 40 zájemců. V konferenčních místnostech českobudějovického Výstaviště se sešli zejména pekaři, dodavatelé masa a uzenin, mléčných výrobků, medu, ryb, ovocných šťáv a lihovin.

Účastníci dne byli nejprve seznámeni s plánem podpory drobných dodavatelů Tesco a možnostech vzájemné spolupráce. Odpoledne byla na programu osobní setkání nákupčích Tesco s jednotlivými místními dodavateli, kteří si zde na základě představení sortimentu mohli smluvit konkrétní obchodní schůzku. Podpora lokálních dodavatelů, kteří mohou zákazníkům nabídnout různé krajové speciality a tradiční výrobky, je dlouhodobou součástí naší obchodní strategie. Podle průzkumů 40 % nakupujících vyhledává na pultech obchodů regionální tradiční výrobky. Věříme, že i zákazníci uvítají, že na pultech našich obchodů najdou ještě více oblíbených lokálních produktů, uvádí Vesselin Barliev, vedoucí oddělení Corporate Affairs Tesco.

Daň z příjmu závěr 2

Ostatní velké supermarketové řetězce rozhodně nechtějí zůstat pozadu. Společnost Billa na spolupráci s regionálními dodavateli staví. Odpovídá to naší firemní politice v České republice i ve všech ostatních zemích, kde působíme. Celkem 65 procent veškerého zboží, které u nás prodáváme, je původem z České republiky. Už druhým rokem navíc spolupracujeme s Agrární komorou ČR, která nám aktivně pomáhá nacházet lokální české dodavatele produktů, uvedla Gabriela Bechyňská za společnost Billa.

Trend zájmu zákazníků o lokální produkty sledujeme. Společnost Ahold provozující sítě prodejen Albert s lokálními dodavateli spolupracuje a jejich výrobky prodává. Aktuálně například probíhá výběr nejlepších lokálních dodavatelů pečiva do našich prodejen. Bohužel ne vždy je i přes oboustrannou snahu spolupráce možná, ať už z důvodů vysokých kvalitativních standartů naší společnosti nebo z důvodů množstevních, kdy menší dodavatel není schopen naplnit kapacitní požadavky, uvedla pro server Podnikatel.cz Judita Urbánková.

Našli jste v článku chybu?