Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Supermarkety: Chceme podporovat české dodavatele

Společnost Tesco stores ČR dnes uspořádala ve spolupráci s jihočeskou agrární komorou Regionální nákupní den – Jižní Čechy. Tak bylo nazváno setkání zástupců společnosti s drobnými pěstiteli a výrobci z regionu, na nějž se přihlásilo téměř 40 zájemců. V konferenčních místnostech českobudějovického Výstaviště se sešli zejména pekaři, dodavatelé masa a uzenin, mléčných výrobků, medu, ryb, ovocných šťáv a lihovin.

Účastníci dne byli nejprve seznámeni s plánem podpory drobných dodavatelů Tesco a možnostech vzájemné spolupráce. Odpoledne byla na programu osobní setkání nákupčích Tesco s jednotlivými místními dodavateli, kteří si zde na základě představení sortimentu mohli smluvit konkrétní obchodní schůzku. Podpora lokálních dodavatelů, kteří mohou zákazníkům nabídnout různé krajové speciality a tradiční výrobky, je dlouhodobou součástí naší obchodní strategie. Podle průzkumů 40 % nakupujících vyhledává na pultech obchodů regionální tradiční výrobky. Věříme, že i zákazníci uvítají, že na pultech našich obchodů najdou ještě více oblíbených lokálních produktů, uvádí Vesselin Barliev, vedoucí oddělení Corporate Affairs Tesco.

Content

Ostatní velké supermarketové řetězce rozhodně nechtějí zůstat pozadu. Společnost Billa na spolupráci s regionálními dodavateli staví. Odpovídá to naší firemní politice v České republice i ve všech ostatních zemích, kde působíme. Celkem 65 procent veškerého zboží, které u nás prodáváme, je původem z České republiky. Už druhým rokem navíc spolupracujeme s Agrární komorou ČR, která nám aktivně pomáhá nacházet lokální české dodavatele produktů, uvedla Gabriela Bechyňská za společnost Billa.

Trend zájmu zákazníků o lokální produkty sledujeme. Společnost Ahold provozující sítě prodejen Albert s lokálními dodavateli spolupracuje a jejich výrobky prodává. Aktuálně například probíhá výběr nejlepších lokálních dodavatelů pečiva do našich prodejen. Bohužel ne vždy je i přes oboustrannou snahu spolupráce možná, ať už z důvodů vysokých kvalitativních standartů naší společnosti nebo z důvodů množstevních, kdy menší dodavatel není schopen naplnit kapacitní požadavky, uvedla pro server Podnikatel.cz Judita Urbánková.

Našli jste v článku chybu?