Hlavní navigace

Polovina z 500 živnostníků má problémy s platební morálkou zákazníků

24. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Mezi pětistovkou drobných podnikatelů a živnostníků zástupci Poštovní spořitelny telefonicky zjišťovali, jak podle jejich zkušeností ekonomická recese ovlivnila platební morálku. Mezi pětistovkou dotázaných byli podnikatelé z celé České republiky zabývající se především maloobchodem a službami.

Z průzkumu vyplynulo, že 38 procent z dotázaných podnikatelů v důsledku recese nijak nezměnila splatnost vystavených faktur, která je nadále 14 dní. Na druhou stranu 19 procent tvrdí, že vystavuje faktury se splatností 15 až 30 dní, 7 procent dokonce 31 až 60 dnů. Polovina z dotázaných navíc přiznává problémy s proplácením faktur u svých zákazníků. 14 procent z oslovených živnostníků dokonce tvrdí, že se nyní oproti stejnému období loňského roku zhoršil problém s proplácením dodavatelských faktur, s čímž mají osobní zkušenost.

Své pohledávky po splatnosti pak oslovení podnikatelé řeší nejčastěji telefonickým a písemným upomínáním, při neúspěchu pak většinou soudně.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).