Hlavní navigace

Poradna: Čím to, že váš e-shop neprodal jedinou věc?

 Autor: 258398
Redakce

Zaplatíte si firmu, která vám zřídí e-shop. Dojednáte si dodavatele a zboží a doufáte v úspěch. Váš online obchod však navzdory slušné návštěvnosti neprodá jedinou věc. Čím to může být, radili odborníci z firmy Google.

V rámci Letní školy internetu byla spuštěna také poradna, kde mohli čtenáři pokládat otázky týmu odborníků ze společnosti Google. Přinášíme výběr těch nejzajímavějších dotazů a odpovědí.

Jak zjistit, co je špatně na webových stránkách

Nechali jsme si od profesionálů vytvořit webové stránky s e-shopem, ale bohužel jsme dosud neprodali jedinou věc, přestože máme návštěvnost stránek, ne sice vysokou, ale asi 200 až 600 lidí za měsíc. Je chyba v cenách, nebo v prezentaci?

Na váš problém se lze dívat z mnoha úhlů. Níže jsou některé myšlenky, které zkuste zvážit:

1) Ujistěte se, že zboží lze přes váš obchod opravdu objednat – možná to zní neuvěřitelně, ale stává se, že objednávka nejde z nějakého důvodu dokončit a žádná se k vám tedy nedostane.

2) U dobrých internetových obchodů se procento lidí, kteří udělají objednávku, pohybuje v průměru kolem 0,5 – 2 %. To znamená, že pokud by bylo všechno v pořádku, dalo by se očekávat, že už nějakou objednávku budete mít.

3) Je také možné, že lidé, kteří přicházejí na váš web, nejsou ti správní lidé a nenacházejí tam to, co hledají. Pokuste se nasadit nějaký měřící program (např. Google Analytics – je zdarma) a zjistit, jak lidé váš web našli a jak se na něm chovají – to vám může pomoci identifikovat problém.

4) Pokud přicházejí správní lidé (tedy například lidé, kteří hledají ve vyhledávači slova „nábytkové kování“ nebo „kliky ke dveřím“) tak může být problém opravdu ve vašem sortimentu nebo cenách.

Jak nastavit efektivní reklamu

Začínáme podnikat v oblasti alternativních zdrojů energií se zaměřením na solární termické kolektory. Děkuji za rady a doporučení, jak nejlépe nastavit efektivní reklamu a propagaci záměru.

Zůstaneme-li u internetu, můžete zvážit tyto možnosti:

1) Tvorba webových stránek, které budou vhodně optimalizované tak, aby je nalezli lidé, kteří na internetu hledají informace o solárních kolektorech, a našli tam informace, které povedou k zájmu o váš produkt. Tvorba takových stránek je poměrně náročnou záležitostí a je vhodné ji svěřit do rukou specialistů. Před tím, než stránky budete tvořit, se určitě zamyslete nad tím, jaký má být jejich cíl. Nejlépe si jej určíte tak, že se sám sebe zeptáte: „Jak za půl roku poznám, že jsem vytvořil dobré stránky?“ a s touto myšlenkou dále pracujte a nezapomeňte ji sdílet také s těmi, kteří budou pro vás web tvořit. Zvažte například, zda chcete prodávat přímo přes internet nebo chcete, aby vám lidé jenom volali a psali e-maily.

2) Důležité také bude přivést na web ty správné lidi. Vyzkoušejte reklamu ve vyhledávání – ta vám umožní zobrazovat inzeráty vaší společnosti poté, co nějaký uživatel zadá do vyhledávače klíčové slovo, které naznačuje, že bude mít zájem o vaše služby (například člověk, který hledá výraz „solární kolektory“ je někdo, koho zajímá více informací o této problematice a velmi pravděpodobně ho bude zajímat, co nabízíte právě Vy).

Některé reklamní nástroje (např. Google AdWords) také umožňují cílit reklamu na webové stránky, na kterých se píše o nějakém tématu – ve vašem případě by bylo zajímavé zobrazovat reklamu u článků o alternativních energiích, solárních panelech, ekologii a třeba také stavitelství. Oba typy reklamy si můžete po malém samostudiu spravovat sám, nebo je svěřit do rukou specializované agentury. Čtěte více: Přečtěte si tipy, jak na tvorbu první online kampaně.

Jak na Google Analytics?

Mám webové stránky a zaregistroval jsem si gmail účet, abych mohl používat Google Analytics. Abych pravdu řekl, jsem z toho tak trochu rozpačitý, protože mi to připadá pro běžného uživatele lehce nepřehledné. Mohli byste mi poradit tři věci? Jak jednoduše zjistím návštěvnost konkrétní stránky z mého webu, tzn. necoweb.cz/stranka? Dále jak si můžu nastavit filtry na výše uvedenou stránku a i dalších stránek tak, abych je měl někde stále uloženy, otevřel a hned viděl, jaká je návštěvnost těchto filtrů, respektive konkrétních stránek a všech jejich podstránek? A poslední otázka, jak můžu zjistit návštěvnost za jednotlivé hodiny v konkrétním dnu? Dokázal jsem sice nastavit, že vidím návštěvnost za den, ale nevidím tam za jednotlivé hodiny, což je pro mě docela klíčové.

V Google Analytics naleznete detailní statistiky ke konkrétním stránkám v reportu „Obsah“ a například v podkategorii „Nejnavštěvovanější stránky“. Tento report vám ukáže všechny nejdůležitější informace a další filtry již nejsou nutné nastavovat. Návštěvníky v jednotlivých hodinách dne můžete zjistit tak, že u některých reportů se vám zobrazí ikonka hodin, na kterou kliknete. Například v reportu „Návštěvníci“, „Trendy návštěvnosti“, „Návštěvy“. Čtěte více: Poznejte lépe své zákazníky, udělejte si na internetu průzkum trhu

Web z Google Sites na vlastní doméně

Chtěl bych se zeptat, zda je možné používat vytvořený web z google sites na vlastní doméně a zda je tato možnost bezplatná. Vlastním doménu u webhostingové společnosti C4, kde platím roční poplatek.

Ano, vlastní doménu můžete bezplatně využívat. Je však nutné, abyste doménu vlastnil. Na stránce Google Sites najdete návod v angličtině. U svého registrátora domény nastavte jako CNAME destinaci tuto adresu: ghs.google.com. V nastavení své Google Site pak vaši doménu vložte pod Další akce → Spravovat web → Webová adresa. Čtěte více: Vytvořte si svoji firemní webovou stránku zadarmo a efektivně.

Google Adsense – soulad webu s pravidly

Poslední měsíc jsem si vydělal nějaké peníze pomocí kontextové reklamy Google Adsense. Slyšel jsem různé zvěsti o zablokovaných účtech v důsledku nesouladu webů s podmínkami Adsense. Vaše podmínky jsem pečlivě prošel a vše by mělo být v pořádku. Chci si být ale naprosto jistý, abych o ten účet nepřišel. Můžete mi dát nějakou záruku nebo se na to podívat?

Pokud je váš web v souladu s pravidly, nemusíte se bát, že bude zablokován. Jelikož se obsah ale vašeho webu může kdykoliv změnit, tým Google AdSense vám nemůže poskytnout žádnou záruku pro budoucí používání.

Jak ovlivnit výsledek hledání ve vyhledávačích?

Při zadání určitých klíčových slov jsme na Seznam.cz na prvních místech, na Google.cz však nikoli – jaká jsou pravidla, podle kterých jsou na Google stránky vyhodnocovány?

I přesto, že účel obou vyhledávačů je velmi podobný – snaží se přinést uživateli co nejpřesnější informace – tak algoritmy, které generují výsledky vyhledávání totožné nejsou. Z toho důvodu různé vyhledávače mohou přinášet různé výsledky vyhledávání.

Více informací o fungování Vyhledávače Google najdete v nápovědě.

Ptejte se redakce

Otazník, vykřičník, otázka, dotaz, anketa

Stále nenacházíte odpovědi na vaše otázky? Zeptejte se redaktorů business serveru Podnikatel.cz, kteří rádi dotazy zodpoví. Položit nový dotaz

Našli jste v článku chybu?

7. 3. 2012 0:27

Pavell (neregistrovaný)

Aha, zajímavá úvaha. Jenže problém bude asi s vystavovaním dokladů, že? Pokud jste podnikatel a vystavujete doklady, musíte prostě odevzdat DP i kdyby byly výdělky 5.000Kč/rok. A pokud podnikatel nejste, těžko se Vám podaří dělat shop, protože drtivá většina zákazníků po Vás bude chtít doklad. Tak a co teď? :-)

24. 9. 2010 22:59

jezevec (neregistrovaný)
a co teprve kdyby při dosažení obratu 19.999 prodal e-shop nějakému kamarádovi, ten pak manželce, ta svojí babičce, mezitim padne konec roku a shop se vrací zpět tvůrci, atd atd atd, - prostě pokud máte dost drzosti a vhodných koníků, můžete v malém podnikat a nikdy nemusíte vést účetnictví ani platit daně.
DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Lupa.cz: Brněnský radní chce zničit kartel operátorů. Uspěje?

Brněnský radní chce zničit kartel operátorů. Uspěje?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Vitalia.cz: Holčičky trápí záněty, chlapce předkožka

Holčičky trápí záněty, chlapce předkožka

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET