Posílat nevyžádané obchodní sdělení se vám nemusí vyplatit. Přijdete o miliony

Obchodní sdělení do schránky všem bez rozdílu, ať už o to stojí nebo ne, není vůbec chytrý způsob propagace. Mohl by vás vyjít hodně draho. Ve hře jsou miliony.

Nevyžádané obchodní sdělení je jen málokdy efektivní. Zahlcená schránka něčím, o co příjemce nestojí, dokáže pořádně pocuchat nervy. Z takového člověka se váš budoucí zákazník stane jen těžko. Tento fakt nebraly na vědomí hned dvě společnosti, které za šíření nevyžádaného obchodního sdělení musí zaplatit milionové pokuty.

Čtěte také: Obchodní sdělení nemůžete posílat, komu chcete. Víme, co vše musíte dodržet


Autor: 631791

Posílat nevyžádané obchodní sdělení se vám nemusí vyplatit.

Pokuta 1,5 milionu korun byla Úřadem pro ochranu osobních údajů stanovena společnosti eMarketing CZ s.r.o. A to za 300 zaslaných spamů. K výši sankce bylo přihlédnuto mj. k tomu, že si musela být s ohledem na předchozí kontrolu a vedené správní řízení vědoma, že její postup je nezákonný, vysvětluje mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů David Pavlát.

Mohlo by vás zaujmout: Všechno je to o kontaktech. Víme, kde je sehnat

Společnost nebyla schopna prokázat, že příjemci nevyžádaných sdělení s jejich zasíláním souhlasili a stejně tak neprokázala, že jsou stávajícími zákazníky firmy.

Za obtěžující spamy se platí

Za stejný prohřešek byla stanovena pokuta také společnosti Traffic7 s.r.o. Ta však sáhne do kapsy ještě hlouběji. Za opakované zasílání velkého množství spamů v roce 2013 a 2014 zaplatí 1,9 milionu korun.

Při stanovení výše sankce bylo přihlédnuto k tomu, že pro adresáty byla obchodní sdělení vysoce obtěžující. Někteří adresáti obdrželi od této společnosti několik desítek obchodních sdělení, v některých případech bylo zasláno na jednu adresu elektronické pošty několik obchodních sdělení denně nebo bylo stejné obchodní sdělení zasláno opakovaně během několika dnů, dodává Pavlát. 

Čtěte také: Antispamový zákon klepl podnikatele přes prsty

Obě rozhodnutí o pokutách jsou pravomocná. Ani jedna ze sankciovaných společností se neodvolala.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 3. 2015 11:13

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+