Požádejte si o koncesi na prodej lihovin, zbývá už jen týden

Už jen týden je možné žádat o koncesi na prodej lihovin zdarma. Od druhé poloviny dubna bude zpoplatněna. Kdo ji nebude mít, nebude smět tvrdý alkohol nabízet.

Už jen jeden týden zbývá pro požádání si o koncesi pro prodej lihovin. Pokud si podnikatelé nepožádají, nebudou po 17. dubnu smět prodávat tvrdý alkohol. Povinnost mít tuto koncesi se vztahuje na všechny, kteří lihoviny distribuují a prodávají konečným spotřebitelům v obchodě, restauracích či občerstveních. Prodej bez koncese pak bude postihován jako neoprávněné podnikání. Podle živnostenských úřadů ale bere spousta podnikatelů novou povinnost na lehkou váhu a o koncese žádají jen pomalu.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Podnikatelé, kteří byli k datu 17. října 2013 oprávněni prodávat na základě živnostenského oprávnění pro volnou živnost nebo pro řemeslnou živnost „Hostinská činnost“ a požádají do 17. dubna 2014 o koncesi, nemusí platit správní poplatek. Žádost o koncesi je možné podat osobně u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu, zaslat poštou nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem nebo do datové schránky tohoto úřadu, anebo podat osobně prostřednictvím Czech POINTu. K podání žádosti je možné využít jednotný registrační formulář. Koncesi dostane každý obchodník, který o ni požádá. Získat se dá i po 17. dubnu, ale to už bude její vydání zpoplatněno 500 až 1000 korunami.

Dále čtěte: Metanolová aféra pomáhá pálenicím, lidi chtějí prověřený a levný alkohol

K zavedení koncesí přispěla nedávná metanolová aféra. Cílem novely je větší přehled o prodejcích lihu a lihovin a také větší ochrana spotřebitelů před závadným alkoholem. V České republice je podle zdrojů ministerstva průmyslu a obchodu celkem 185 000 míst, kde je možné prodávat rozlévaný alkohol. Podnikatelů, kteří mohou na základě volné živnosti prodávat lihoviny a líh, je celkem 1,9 milionu.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+