Přání k Vánocům a novému roku se dá využít i marketingově

Projevte zájem o spolupráci v podnikání prostřednictvím novoročního přání. Je to nenásilná cesta k upevnění nebo znovunavázání obchodních vztahů.

Pošlete svým klientům a spolupracovníkům přání k svátkům. Je to skvělá příležitost pro oživení vzájemných vztahů. Novoroční přání, které se často spojuje i s přáním k Vánocům, je především výrazem úcty, poděkováním, ale také zdůrazněním zájmu o další spolupráci. Podle průzkumu považuje takzvané péefky za vhodný prostředek k oslovení klientů 97 % dotázaných firem. Novoročenky se tedy mohou proměnit v sezónní, ale poměrně účinný marketingový nástroj. Novoroční přání pomáhají upevňovat nejen přátelské, ale i obchodní vztahy. Poslat přání je proto jedním z nejjednodušších kroků, které lze pro rozvoj firmy udělat. Novoročenky jsou víc než jen slušnost, v první řadě je to poděkování klientům nebo obchodním partnerům za to, že si v uplynulém roce vybrali právě vás a za dobrou spolupráci. Je to investice do vztahů, které si chcete udržet dlouhodobě, říká Peter Martiňák, country manager společnosti ExpressPrint.cz.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Pokud jste přání ještě neodeslali, měli byste tak učinit v nejbližších hodinách. Nejpozději by přání mělo dorazit v úterý 23. prosince v dopoledních hodinách. Jen tak budete mít jistotu, že se dostane k adresátovi včas. Zda zvolit papírovou nebo elektronickou podobu přání, o tom více v článku Jak využít blížící se svátky pro blaho firmy? Rozešlete Péefko

widgety

Firemní vánoční pozdravy se standardně posílají klientům, dodavatelům či kolegům. Nezapomeňte ale na potencionální klienty, kterým chcete zůstat na očích pro budoucí spolupráci. Příjemné připomenutí může navázání spolupráce urychlit, radí na serveru Expressprint.cz odborník na etiketu Ladislav Špaček. Přání ale musí být vhodně sestavené, nemělo by se proměnit v reklamní sdělení. Pokud firma trvá na tom, že chce jeho prostřednictvím i informovat o novém produktu nebo službě, mělo by to být pojato s náležitým vtipem. V takovém případě je nutné předem počítat s tím, kdo bude příjemcem přání. Firemní novoroční přání se od osobního liší a mělo by být spíše neutrální. Naopak je na firemním přání možné zvýraznit logo. To může klidně zabrat až 75 % plochy přání za předpokladu, že bude ozvláštněno vánoční nebo novoroční tématikou. Pamatujte, že logo, na které sněží, možná může působit nudně a prvoplánovitě, ale vánoční klasikou ještě nikdo nikdy nic nezkazil.

Využijte proto i zcela obyčejných přání a jejich obměn:

  • Vážení obchodní přátelé, děkujeme za spolupráci v roce 2014, přejeme hezké Vánoce a do nového roku 2015 hodně zdraví, štěstí a pracovních úspěchů.
  • K přání příjemného prožití vánočních svátků a mnoha úspěchů v novém roce 2015 připojujeme poděkování za Vaši důvěru a dobrou spolupráci.
  • Děkujeme Vám za projevenou důvěru v uplynulém roce a do nového roku 2015 Vám přejeme hodně zdraví, štěstí, osobních i pracovních úspěchů. Zároveň se těšíme na další spolupráci.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+