Přelomové rozhodnutí soudu, banka musí vrátit poplatek za vedení úvěrového účtu

Průlomové, přelomové, historické. Těmito je slovy označováno dnešní rozhodnutí soudu, aby banka vrátila svému klientovi poplatky za vedení úvěrové účtu.

Hypoteční banka musí svému klientovi vrátit poplatek za vedení úvěrového účtu. Pokud se chce banka vyvarovat dalších soudů, měla by poplatek ve výši 150 Kč měsíčně úplně zrušit. Dnes o tom rozhodl Obvodní soud pro Prahu 5. Iniciativy, které se věnují zpětnému vymáhání poplatků, označují rozsudek za průlomový.

Průlomový rozsudek, banka musí vrátit poplatky

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Hypoteční banka musí vrátit poplatky za vedení úvěrového účtu.

Soudce Martin Šalomoun dnes rozhodl ve prospěch Michala Nováka, klienta Hypoteční banky, který žádal vrácení poplatku za vedení úvěrového účtu. Banka tak Novákovi musí na poplatcích vrátit 4200 Kč a zároveň uhradit soudní náhrady. Jedná se o první soudní rozhodnutí tohoto druhu v ČR. Už v září loňského roku sice uspěl ve sporu o poplatky s Komerční bankou právník a mediátor Petr Němec, celý případ ale nakonec neskončil u soudu, jelikož banka poplatky vrátila už na základě vydaného platební rozkazu.

Dnešní rozsudek přivítaly iniciativy Jdeto.de, Poplatkyzpet.cz a Bankovnipoplatky.com, které se na zpětné vrácení poplatků zaměřují. Podle nich jde o průlomový rozsudek, který potvrzuje oprávněnost jejich nároků. Dnešní výsledek soudu je velmi významný, jelikož může celou kauzu posunout jiným směrem. Banky mají konečně před sebou jasné precedentní rozhodnutí a měly by si uvědomit, že v případě, kdy budou na naše výzvy o vrácení bankovních poplatků stále reagovat zamítavě a usilovat o soudní řízení, bude je to stát nemalé peníze na soudních výdajích, uvedl Patrik Nacher, provozovatel serveru Bankovnipoplatky.com.

widgety

Přijde smršť žalob?

Právník Petr Toman, který se angažuje ve službě Poplatkyzpet.cz, rozhodnutí soudu ve prospěch klienta očekával a považuje ho za velký úspěch. Podle něj se jedná se o historické a přelomové rozhodnutí českého soudnictví. Pokud ani teď banky nezmění názor, je to výsměch českým spotřebitelům i justici a spravedlnosti. Pak nás čeká největší smršť žalob v historii justice, ve které bankám ukážeme, že nerespektování práv českých spotřebitelů a spravedlnosti se nevyplácí, připojil se Petr Němec, provozovatel služby Jdeto.de.

Celkově iniciativy sdružují okolo 100 tisíc klientů. Pokud by klienti se svými požadavky uspěli, banky by jim podle odhadů musely vyplatit zhruba miliardu korun. Klienti totiž mohou žádat zpět poplatky zaplacené maximálně čtyři roky před podáním žaloby.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 5. 2013 9:52

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+