Hlavní navigace

Přestává být online zákazník “konzerva”? Dobírka už mezi možnostmi plateb nevede

26. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Loni platbu kartou preferoval jen jeden Čech ze 4. Teď se ale dere na vrchol pomyslného žebříčku oblíbenosti plateb na internetu. Dobírka tak dostává na frak.

Platebních metod, které využívají online zákazníci v e-shopech, je celá řada. Dlouhá léta sázeli především na dobírku. Že by ale důvěra českého zákazníka vůči českým internetovým obchodům vzrostla?

Že se tak skutečně děje, ukazuje průzkum veřejného mínění balíkového přepravce GLS, kterého se zúčastnilo 1000 respondentů. Téměř třetina Čechů považuje v současné době platbu kartou jako nejoblíbenější způsob úhrady za nákup na e-shopu. Dobírkou nejraději platí jen 29,8 % dotázaných. V oblíbenosti platebních metod na internetu ale hrají velkou roli faktory, jako je věk či pohlaví.

Češi více věří e-shopům

Možnosti zaplatit objednané zboží ihned prostřednictvím karty čeští zákazníci dříve využívali jen pomálu. Nedůvěra v internetové obchody, které by je mohly o zaslané peníze připravit, byla výrazná. Teď se ale situace začíná měnit a lidé platí kartou již při objednávce a na internetu se nebojí zadávat číslo své karty i heslo. Nutno dodat, že možnost platby kartou na internetu využívají především mladí. A co se pohlaví týká, více muži než ženy.

Psali jsme dříve: Která platební metoda konečně svrhne nadvládu dobírky?

Dlouhé roky oblíbená dobírka ztratila své prvenství, i když v některých e-shopech ještě může být stále nejvyužívanější. Náš průzkum ale ukazuje, že nastal výrazný zlom. Češi již nejsou tak nedůvěřiví vůči e-shopům ani vůči internetovému prostředí, uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Mohlo by vás zaujmout: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů

Daně x

Dobírka má příznivce mezi staršími lidmi

Dobírka však bude mít mezi platebními metodami na internetu stále své místo. V hojném počtu ji využívají především starší lidé, kteří k online prostředí ještě tak velkou důvěru nemají, nebo nejsou natolik technicky zdatní, aby si s platbou kartou poradili. Dobírku většinou volí také zákazník, který nakupuje v neprověřeném internetovém obchodě. Dobírka bude existovat i v budoucnu, a to právě jako pojistka pro nakupování u internetových prodejců, o kterých má kupující minimum informací, dodává Včela.

Žebříček oblíbenosti platebních metod na internetu:

  • Platba kartou
  • Dobírka
  • Bankovní převod
  • Platba na výdejním místě
  • Platba v kamenné prodejně obchodníka

Dobírka a EET

Druhá vlna elektronické evidence tržeb se dotkla také provozovatelů internetových obchodů. Zda se evidence tržeb týká také dobírky a v jakých případech, se dočtete v přehledu pro e-shopy., který server Podnikatel.cz nabídl už dříve. 

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).