Připravujete se na #EET? Nezapomeňte na oznamovací a informační povinnost

Podnikatel, kterého brzy neminou e-tržby, by kromě technického zařízení měl pamatovat i na oznamovací a informační povinnost. Jak se liší?

Už od 1. prosince bude uvedena v ostrý provoz elektronická evidence tržeb (EET). Finanční správa zatím jede podle stanoveného harmonogramu a již vydala technickou specifikaci k e-tržbám, která je určena především pro vývojáře pokladních systémů a softwarů.

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Podnikatelé v 1. vlně, do níž spadají osoby poskytující stravovací a ubytovací služby uvedené v klasifikaci NACE pod kódem 55 a 56, by kromě technické přípravy neměli podcenit ani oznamovací a informační povinnost

oznamovací povinnosti je podnikatel povinen správci daně nahlásit všechny provozovny, v nichž se přijímají evidované tržby, včetně internetových stránek, prostřednictvím kterých se evidované tržby rovněž přijímají. Tedy tato povinnost je vůči správci daně. 

Informační povinnost je hlavně vůči zákazníkovi

Naopak informační povinnost je vůči zákazníkovi, kterého musí informovat o tom, že provádí evidované tržby. Tato povinnost je splněna prostřednictvím oznámení, které je dostatečně viditelné a čitelné. Doporučuje se například u restaurací umístit hned při vstupu do restaurace viditelnou cedulí. U tržeb evidovaných na internetu je nutné toto informační oznámení také umístit na web. Ani na webu se však nesmí schovávat za malá písmenka. 

Obsah informačního oznámení je dvojího druhu. Záleží na tom, zda podnikatel provádí tržby v běžném režimu či ve zjednodušeném režimu. V něm se mohou evidovat tržby na palubě dopravních prostředků při pravidelné hromadné dopravě. Zjednodušený režim bude mít také ten podnikatel, který nemá stálé připojení k internetu a má schválenou výjimku od Finanční správy.

Připravte si ceduli pro informační oznámení

Obsah informačního oznámení přímo nařizuje zákon a zní:

Pro e-tržby v běžném režimu

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

widgety

Pro e-tržby ve zjednodušeném režimu

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.

Další informace o elektronické evidenci tržeb v našem průvodci.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+