Hlavní navigace

Příští rok Den dopravy zdarma více zpropagujte, vzkazují e-shopy Heurece

 Autor: www.isifa.com
Daniel Morávek

S letošním Dnem dopravy zdarma byla většina e-shopů relativně spokojena. Řadě z nich se ale, stejně jako vloni, opět nelíbíla slabá propagace akce od Heureky.

Letošní Den dopravy zdarma (DDZ), který proběhl 18. až 19. listopadu, je již minulostí. Co do počtu utracených peněz a množství objednávek byl sice rekordní, oproti předchozím rokům však klesla průměrná výše objednávky. Řadě e-shopů se navíc opět nezamlouvala slabá propagace akce ze strany Heureky, která DDZ organizuje.

Průměrná výše objednávky stále klesá

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek

Do letošního ročníku DDZ se zapojilo 1546 e-shopů a jejich obrat přesáhl 211 milionů korun. Počet objednávek překonal hranici 150 tisíc. Všechna tato čísla jsou nejvyšší v dosavadní historii DDZ. Na druhou stranu už třetí rok po sobě klesá průměrná výše objednávky. Ještě v roce 2013 činila 1633 korun. Vloni pak klesla na 1554 korun a letos dokonce na 1400 korun.

Některé e-shopy čekaly od akce více

Co se týče samotných zúčastněných e-shopů, většina z nich sice hodnotí akci relativně kladně, zároveň však některé  připouští, že od ní čekaly více. Výsledek akce jsem očekával mnohem lepší. Mimo jiné jsme akci podpořili kampaněmi na facebooku, rozeslali jsme emaily stávajícím zákazníkům a výsledek není takový, jaký jsem si představoval. U nás to byla akce spíše pro zákazníky, uvedl serveru Podnikatel.cz Martin Krupička, provozovatel e-shopu Nejleginy.cz. Letošní DDZ nám dle statistik přinesl sice více návštěv z Heureky, ale konverze byly přibližně stejné. A tak jsme DDZ spíše příliš nezaznamenali. Nárůst tržeb jsme zaznamenali, ale dle statistik spíše díky naší vlastní podpoře této akce na našich sociálních sítích, v mailingu, připojil se Milan Polák, provozovatel obchodu Different.cz

Podle Martina Rippla z CZC.cz se i letos potvrdilo, že bezplatný osobní odběr na pobočkách je pro zákazníky cennější benefit. I když mohli zákazníci celých 24 hodin objednávat zboží s dopravou zdarma, podíl osobních odběrů vůči dopravě se oproti minulému týdnu prakticky nezměnil, dodal Rippl.

Vadila hlavně slabá propagace

Stejně jako vloni též řadě e-shopů vadilo slabá propagace celé akce ze strany Heureky. Stále mi vadí malá propagace. Pokud se zeptám běžných zákazníků kteří navštíví osobně naši pobočku, nebo kteří si jdou vyzvednout objednávku, často ani nevědí že nějaký „den dopravy zdarma“ je, podotkl Jan Dostál z e-shopu Alistair.cz. Myslím, že by to chtělo více zapracovat na propagaci ze strany Heureky, třeba reklama ve videích apod., udělat pořádnou plošnou kampaň, souhlasí se Michal Jirek, provozovatel e-shopu Cerstvakava.cz.

Michal Jirek zároveň upozornil na to, že zvýhodnění ceny přepravy od DPD platilo až pro zboží expedované 19.11. Podle Jirka by též akci prospěl jiný termín. Možná bych zkusil akci přesunout třeba na květen, červen. Teď už lidi nakupují na Vánoce a mnoho z nich by nakoupilo i bez DDZ, takže výsledky akce jsou tímhle zkreslené, uzavřel Jirek.

Našli jste v článku chybu?

20. 11. 2015 19:10

jojo (neregistrovaný)

Tragická akce, která je výhodná pouze a jenom pro Heureku, protože zákazníci eshopů klikají a klikají. Majitelům firem je to víceméně jedno, za ně zvýšený počet malých objednávek obstarají zaměstnanci a většinou neprodělají, byť houby vydělají. Takže všichni až na Heureku makají do úmoru a Heureka se směje. Otázkou je, jak dlouho. Počet Ověřených zákazníků Heurece prudce klesl, protože Seznam.cz Heureku zařízl letos v únoru v emailech s dotazníky, odesílaných zákazníkům a vzhledem k tomu, že v Č…

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Podnikatel.cz: Hospody a EET? Mají technické problémy

Hospody a EET? Mají technické problémy

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?