Hlavní navigace

Přizpůsobte svůj firemní web mobilům, Google vás více zviditelní

 Autor: www.isifa.com
Daniel Morávek

Vyhledávač Google začal ukazovat ikonu, která značí, zda je daná stránka přizpůsobená pro mobilní zařízení. Zvažte proto využití responzivního designu.

Vyhledávač Google začal ve výsledcích vyhledávání označovat stránky, které nejsou vhodné pro přístup z mobilních přístrojů, přeškrtnutým šedivým smartphonem. U webů, které jsou uzpůsobeny mobilním zařízením, se naopak objevuje zelená ikona mobilu. Zatím sice není zřejmé, jak se to projeví na SEO, podle odborníků se však i tak vyplatí vsadit na responzivní design webu, a to nejen kvůli Googlu.

Detaily k ikonám ještě nejsou známy

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Využijte responzivní design, vyplatí se to.

Novinka ve vyhledávání Googlu v podobě ikon, které ukazují na vhodnost přístupu skrze mobilní zařízení, má vliv i na SEO. Jak velký bude, však nelze podle odborníků nyní úplně říci. Zvýraznění v SERP bude mít podobně jako míval authorship vliv na počet prokliků. Otázkou je samozřejmě jak moc výrazný. Nějaké procento to určitě bude, možná se dostaneme i přes desítku. To teprve uvidíme, píše na svém blogu Ivan Sárközi, který se zabývá internetovým podnikáním.

Vzhledem k tomu, že zatím nejsou známy detaily, radí Sárközi vycházet z Doporučení Googlu pro mobilní zařízení z roku 2012. V něm Google zmiňuje tři způsoby „přátelské“  pro smartphony:

  • Stránky, které používají responzivní design, tedy stránky, které všem zařízením poskytují stejný HTML kód a způsob vykreslení stránky mění pouze pomocí CSS (jde o doporučenou konfiguraci společností Google)   
  • Stránky, které využívají různé HTML a CSS v závislosti na tom, zda uživatel přichází ze stolního počítače nebo mobilního zařízení.   
  • Stránky, které mají samostatné mobilní a desktopové stránky.

Pokud tak podnikatel chce, aby jeho stránky vyjížděly ve vyhledávání vysoko, měl by zvážit využití responzivního designu. Reponzivní design se podnikatelům vyplatí nejen kvůli Google, ale i kvůli sociálním sítím. Právě zde se nachází nejvíce potenciálních zákazníků s mobilním zařízením. Velká část osobních zkušeností s produkty a službami se probírá přes sociální sítě, takže první kontakt s vašim webem může mít například návštěvník z Facebook právě prostřednictvím mobilního zařízení. Webová prezentace na to musí být nejen připravená, ale i o odladěná. Musíte vědět co zákazník uvidí a proč to vlastně má vidět, upřesnil serveru Podnikatel.cz Ivan Sárközi.

Čtěte také: Nejčastější chyby společností na Facebooku s konkrétními příklady

Co je responzivní design

Responzivní designg je design, který umožňuje optimální zobrazení nezávisle na zařízení, přes které se uživatel na stránky dívá. Web se díky responzivnímu designu zobrazí optimálně jak na monitoru stolního počítače, tak i na displeji smartphonu či tabletu.

Čtěte více: 7 trendů, které se v poslední době prosazují na firemních webech

Našli jste v článku chybu?

15. 10. 2014 15:00

ahref (neregistrovaný)

Proc autor clanku vubec nezminuje adaptivni design, jehoz moznosti a mira jednoduchosti implementace jsou mnohdy daleko vyssi nez u designu responzivniho?

Jsme na serveru podnikatel.cz tak bych ocekaval, ze se laikum priblizi take moznosti jak dosahnout stejneho efektu s nizsimi naklady pro zadavatele...

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: V Plzni odstartovalo Radio 1

V Plzni odstartovalo Radio 1

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Měšec.cz: Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Vitalia.cz: Cena stejného léku se liší i o tisíce

Cena stejného léku se liší i o tisíce

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech