Ušetřete
Už jen dní zbývá na podání přiznání k dani z příjmů. Poradíme vám, jak na to!

Proč mám platit já, když dluží také ostatní? I tak se vymlouvají dlužníci

Výmluvy dlužníků jsou pro mnoho firem na denním pořádku. Zpočátku se k výmluvám uchyluje dokonce 90 procent těch, co dluží a mají začít platit.

reklama

„Už jsem dávno zaplatil.“ „Takovou smlouvu jsem nikdy neuzavřel.“ „Tolik jsem si nepůjčil.“ To jsou podle inkasní agentury EOS KSI Česká republika jedny z nejčastějších výmluv dlužníků, kteří reagují na první upomínku o zaplacení dluhu.

Zpočátku spolupracuje jen jeden z deseti

K výmluvám se přitom na začátku upomínání uchyluje celých 90 procent dlužníků. Po první upomínce spolupracuje pouze jeden dlužník z deseti. S opakujícími upomínkami však toto číslo roste. Dlužníci si totiž většinou uvědomí, že tudy cesta nevede, komentuje přehled výmluv, který vychází z interních dat agentury, Vladimír Vachel, jednatel inkasní agentury EOS KSI Česká republika.


Autor: Inkasní agentura EOS KSI Česká republika

Na to, že už dluh uhradili, se přitom vymlouvá až třetina dlužníků. Svou platbu ale nejsou následně schopní doložit. Sedm procent dlužníků dokonce považuje neplacení dluhů za normální. Ptají se totiž, proč by měli platit, když dluží i ostatní. Čtěte také: Nový občanský zákoník upravuje povinnosti věřitelů. Zjistili jsme, jak

Platební morálka v Evropě není růžová

Rok 2011 nebyl z hlediska platební morálky v Evropě zrovna dobrý. Podle Evropského platebního indexu 2011 (EPI) zveřejněného společností Intrum Justitia, jež působí mezinárodně v oblasti pohledávek, dosáhl odepsaný dluh v Evropě 312 miliard eur. Celých 32 procent firem v Evropě přitom věří, že rizika plynoucí z neplacení se ještě zvýší. Naproti tomu optimistických je podle indexu jen 14 procent společností.

Dalším zjištěním EPI je fakt, že 28 procent evropských podniků vnímá zpoždění plateb přímo jako hrozbu přežití. Pro 45 procent firem pak jsou opožděné platby důvodem zastavení růstu. Čtěte také:  Pohledávky nemusí skončit u soudu, řešit je můžete i jinak

Foto: www.isifa.com

Redakce

Podnikatel.cz: Square Favicon Logo

Potřebujete poradit, nebo chcete upřesňující informace? Napište nám do naší redakční poradny. Zaslat nový dotaz

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »

       

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše poradna.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+