Hlavní navigace

Prodáváte přes internet? Zaměřte se na třicátníky

 Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Michael Hovorka 28. 1. 2016

Za posledních pět let narostly o polovinu pravidelné nákupy na internetu. Nakupují mladí i staří. Hitem je elektronika, móda a kosmetika.

Prodej přes internet se pro Čechy stává více důležitějším. Vzrostl počet uživatelů, kteří na internetu nakupují pravidelně. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Na internetu nejčastěji nakupují mladí lidé se středním a vyšším vzděláním. Největší podíl tvoří třicátníci. Pomalu poloviční nárůst pravidelných nákupů je také ve věkové kategorii 45 až 54 let. Důkazem toho je, že 73 % internetových uživatelů nakoupí alespoň jednou za čtvrt roku. Oproti tomu v roce 2010 to bylo pouze 49 % uživatelů internetu. 

Je vidět, že online nákupy jsou již běžnou součástí života ve všech věkových kategoriích. Samozřejmě, rozdíl je stále ještě v četnosti, ale i to se postupně mění. Sledujeme tak výrazný nárůst počtu nákupů především ve věku 35+, říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Vývoj pravidelných nákupů
Věková kategorie Rok 2010 Rok 2015
25 – 34 let 62 % 82 %
35 – 44 let 47 % 74 %
 45 – 54 let 39 %  74 %

Zdroj: APEK

Máte e-shop? Přizpůsobte jeho nabídku dle pohlaví

Cíl nákupu na internetu se ale liší podle pohlaví. Zatímco 51 % mužů si na internetu kupuje počítače, notebooky nebo hardware, ženy nejčastěji kupují obleční a obuv. Alespoň jeden kus této kategorie si v minulém roce objednalo 61 % žen. Dalším hitem na internetu je pak pro ženy kosmetika a produkty pro zdraví a krásu. Muži ještě rádi nakupují mobily a sportovní obleční a vybavení.

Z pohledu celkové popularity jednotlivých kategorií dosáhly oblečení a obuv za uplynulých pět let významného růstu a drží se na prvním místě mezi nákupy spotřebitelů, a to z 36 % v roce 2010 na cca 48 % v roce 2015, doplnil Jan Vetyška.

Reklama je pro e-shopy důležitá, i když to zákazníci popírají

Podle zákazníků však nehraje vůbec žádnou roli reklama v médiích při výběru konkrétního internetového obchodu. Výsledky výzkumu spontánní znalosti však svědčí o opaku. Zákazníci vyjmenovávají vždy ty obchody, které vidí a slyší nejvíce.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life