Prodáváte přes internet? Zaměřte se na třicátníky

Za posledních pět let narostly o polovinu pravidelné nákupy na internetu. Nakupují mladí i staří. Hitem je elektronika, móda a kosmetika.

Prodej přes internet se pro Čechy stává více důležitějším. Vzrostl počet uživatelů, kteří na internetu nakupují pravidelně. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Na internetu nejčastěji nakupují mladí lidé se středním a vyšším vzděláním. Největší podíl tvoří třicátníci. Pomalu poloviční nárůst pravidelných nákupů je také ve věkové kategorii 45 až 54 let. Důkazem toho je, že 73 % internetových uživatelů nakoupí alespoň jednou za čtvrt roku. Oproti tomu v roce 2010 to bylo pouze 49 % uživatelů internetu. 

Je vidět, že online nákupy jsou již běžnou součástí života ve všech věkových kategoriích. Samozřejmě, rozdíl je stále ještě v četnosti, ale i to se postupně mění. Sledujeme tak výrazný nárůst počtu nákupů především ve věku 35+, říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Vývoj pravidelných nákupů
Věková kategorie Rok 2010 Rok 2015
25 – 34 let 62 % 82 %
35 – 44 let 47 % 74 %
 45 – 54 let 39 %  74 %

Zdroj: APEK

Máte e-shop? Přizpůsobte jeho nabídku dle pohlaví

Cíl nákupu na internetu se ale liší podle pohlaví. Zatímco 51 % mužů si na internetu kupuje počítače, notebooky nebo hardware, ženy nejčastěji kupují obleční a obuv. Alespoň jeden kus této kategorie si v minulém roce objednalo 61 % žen. Dalším hitem na internetu je pak pro ženy kosmetika a produkty pro zdraví a krásu. Muži ještě rádi nakupují mobily a sportovní obleční a vybavení.

widgety

Z pohledu celkové popularity jednotlivých kategorií dosáhly oblečení a obuv za uplynulých pět let významného růstu a drží se na prvním místě mezi nákupy spotřebitelů, a to z 36 % v roce 2010 na cca 48 % v roce 2015, doplnil Jan Vetyška.

Reklama je pro e-shopy důležitá, i když to zákazníci popírají

Podle zákazníků však nehraje vůbec žádnou roli reklama v médiích při výběru konkrétního internetového obchodu. Výsledky výzkumu spontánní znalosti však svědčí o opaku. Zákazníci vyjmenovávají vždy ty obchody, které vidí a slyší nejvíce.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení s Danem Dočekalem »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+