Proklepněte si uchazeče o práci, díky internetu je to snadné

Sociální sítě jsou obrovským zdrojem informací. Využijte je při hledání nových kolegů. Možná vám napoví, s jakými uchazeči o práci byste jen ztráceli čas.

Zvlášť mladá generace se vyznačuje ambiciozními jedinci, kteří chtějí dosáhnout nejvyšších pozic v co nejkratší době. Přihlásil se vám takový se zájmem o místo? Pak si ho važte, ale také prověřte. Díky sociálním sítím je to snadné. Právě tato generace je v sociálních sítích nejaktivnější a nejaktivněji si přes ně vyhledává pracovní příležitosti. A může na sebe mnohé prozradit.

Ilustrační obrázek.
Autor: Ondřej Hošt, Internet Info

Díky sociálním sítím se na uchazeče o místo můžete podívat docela detailně. 

Devět z deseti personalistů spoléhá na LinkedIn, zhruba 30 % pak na Facebook. Sociální sítě pro personalisty nabízejí možnost oslovit zajímavé kandidáty, ale často také fungují jako síto, kterým uchazeč neprojde. Může za to obsah, který adept o práci na síti uveřejňuje, proto je důležité si dát s profilem práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace, radí uchazečům o práci Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. Personalisté by se měli na profily uchazečů zaměřit snad ještě detailněji než samotní uchazeči. Z průzkumu agentury Grafton mezi personalisty vyplynulo, že díky nekvalitnímu obsahu na sociálních sítích není až 35 % kandidátů pozváno na osobní pohovor. Více než třetinový odpad dokáže ušetřit spoustu času, který by zaměstnavatel s žadatelem o místo ztratil. A to už se firmě vyplatí.

Dále čtěte: Perličky a bizarnosti, se kterými se firmy setkávají v životopisech

Aniž bychom byli příliš konzervativní a upjatí, o uchazeči o práci mohou hodně napovědět fotky z bujarých večírků, kterými se na sociálních sítích chlubí, nevhodné komentáře jeho samotného i jeho přátel. V profilech sociálních sítí se dá číst mezi řádky. Dají se vytušit zájmy a názory člověka. Varováním pro zaměstnavatele by mohla být například přílišná otevřenost v komentářích. Nejen na LinkedInu, ale i Facebooku se také dá ověřit, jakou školu uchazeč vystudoval, jaké absolvoval kurzy a školení, případně jaké má vazby na lidi z oboru. Nezřídka se stává, že zaslaný životopis neodpovídá obsahu profilu na LinkedInu. To už zavdává příčinu k nedůvěře. Když se nejedná přímo o „Andersena“, který si vymýšlí, může to být znak jeho nepozornosti. Stejně tak je radno hledět na gramatické chyby. Takový zaměstnanec, který nezvládne napsat srozumitelnou českou větu, zřejmě firmě příliš neprospěje.

widgety

Psali jsme: Potřebujete nové zaměstnance? Co takhle zkusit Facebook a Neuspěli jste při pohovoru? Třeba za to může Facebook

Firmy hledají nové talenty na Facebooku, Twitteru, LinkedInu a tak dále. Ne každá síť je ale vhodná pro všechny pozice. Facebook je například síť, která se osvědčí při hledání kandidátů na nižší pozice. Určitě není vhodné přes něj komunikovat v momentě, kdy firma hledá zaměstnance na vedoucí místo. Od toho je LinkedIn. A samozřejmě je nanejvýš nutné, aby se zaměstnavatelé při hledání nových pracovníků spoléhali na tradiční osobní schůzky a pohovory. Jen skrz sociální sítě se zaměstnanci nevybírají.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 10. 2014 19:20

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+