Hlavní navigace

Prolétne letos onlinem opět rekordní suma? E-Ježíšek utrácí za hračky a oblečení

7. 12. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Internetové obchody každoročně před Vánoci zažívají žně. Online dárky nakoupí takřka 80 % uživatelů. Kolik letos plánují za e-nákupy utratit?

Kdo provozuje e-shop, moc dobře ví, že se musí před koncem roku pořádně otáčet, aby co nejvíce ukrojil z celkové sumy, kterou utratí online zákazníci. Každým rokem číslo stoupá. Letos tomu nebude jinak.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) na základě aktuálního výzkumu nabízí přibližná čísla, která se budou mezi e-shopaři skloňovat. Výzkum také odpovídá na otázku, jaké zboží půjde na dračku, kolik za něj zákazníci utratí a v neposlední řadě je zajímá, jakým způsobem si nechají nakoupené zboží doručit.

Zákazník ve věku 25 až 34 let do obchodu zajde sporadicky

Možnosti sednout doma k počítači a zajistit celou zásilku Ježíška online využívají převážně mladší lidé.  Z výzkumu vyplynulo, že o Vánocích budou on-line nejvíce nakupovat Češi ve věku 25 až 34 let. V této věkové kategorii plánuje objednat většinu dárků téměř 50 % nakupujících, říká výkonný ředitel APEKu Jan Vetyška.

Provozovatelé e-shopu s hračkami a oblečením jásají

Do online košíků letos zákazníci pošlou nejvíce hračky, které plánuje v e-shopu zakoupit 40 % účastníků výzkumu, kteří budou dárky na internetu objednávat. „Hračky Vánocům kralují obecně, proto nepřekvapí, že si Ježíšek plánuje ušetřit nervy a volí pro nákup internetové obchody. Obecně lze ale říct, že v českých e-shopech si vybere každý a prodávat se budou prakticky všechny druhy zboží,“ říká Jan Vetyška. Vedle hraček je na internetu velký zájem také o knihy, oblečení a obuv. Pod stromeček se online nakupují také produkty pro zdraví a krásu.

Kolik na internetu před Vánoci utratí

Zákazník, který už se rozhodne nakoupit online, sáhne do svého rozpočtu nejčastěji po 2 až 5 tisících korunách. Toto rozmezí uvedlo 37 % respondentů výzkumu. A když už si nakoupí online, rádi si pro své zboží zajdou osobně do jednotlivých výdejen. Nejpopulárnější je však stále ten nejpohodlnější způsob, tedy dodání zboží domů.


Autor: APEK

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).